منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1090
بازدید ماه : 1285
بازدید کل : 846821
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




خواسته های زنان از شوهرهایشان

29 مهر 1389

 

ده خواسته زنان از همسرانشان

 

این دستورات مختص به زوج خاصی نیست ؛ اینها ده چیزی است که تعداد بسیار زیادی از همسران از شوهرانشان می‌خواهند.توجه کنید اینها خواسته‌های آنهاست نه نیاز زوحی شان . از لحاظ فردی هرکسی مسئول نیاز‌های عاطفی خویش است و باید آنها را پر کند .
ما معتقدیم
۴ نیاز روحی اساسی وجود دارد :
نیاز به دوست داشتن ودوست داشته شدن
نیاز به تعلق داشتن
نیاز به داشتن تصور ذهنی خوب از خود
نیاز به آزادى .
 
 
و اما خواسته‌های همسرتان از شما:
۱)هر روز به او بگویید که دوستش دارید :
هر کسی دوست دارد تایید شود و بداند که اطرافیان او را دوست دارند .بهترین راه برای تایید همسرتان – که برایش بسیار مهم است –این است که خیلی ساده هر روز به او بگویید دوستش دارید . گاهی دستانش را بفشارید و این جمله را زمانی که شما را بدرقه میکند بگویید .

۲)درک کردن و بخشش داشتن :
روزهایی هست که همسرتان اشتباهاتی انجام دهد و یا کمتر به شما رسیدگی کند . همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست . در این مواقع خواسته همسرتان این است که او را درک کنید و او خود را سزاوار بخشش شما می‌داند . بدانید که هیچ رابطه ای بدون بخشش دوام ندارد.

۳)گفتگو کنید :
نگذارید کار به جایی برسد که هیچ حرفی با همسرتان نداشته باشید درباره بچه‌ها کارتان و حتی آب و هوا با هم صحبت کنید.چرا که گفتگو نکردن اولین جرقه‌های یک رابطه سرد است.

۴)وقتی برای همسر و فرزندانتان اختصاص دهید :
این زمان به دست شما محقق می‌شود و باید کیفیت با هم بودن را بالا ببرید یعنی تمام طرح‌ها و برنامه‌های آن روز را به میل آنها هماهنگ کنید . فقط خالی کردن برنامه روزانه برای با هم بودن کافی نیست بلکه باید برای این زمان برنامه ریزی کنید و به خود ثابت کنید که برای عزیزترین‌های زندگی تان عشق و احترام قائلید.

۵)بیشتر بگویید بله به جای نه:
عادت به منفی نگری و مخلفت شما را از عزیزانتان دور میکند . سعی کنید دربرابر بعضی خواسته‌ها نه نگویید .با گفتن همین کلمه ساده بله همسرتان را متعجب و خوشحال کنید.

۶)خوب گوش دهید:
همسرتان را با این مهارت میتوانید عاشق تر کنید . همسر شما فقط گوش‌های شما را برای شنیدن نمیخواهد بلکه باید با قلبتان به او گوش دهید و او را بفهمید .

۷)دلبستگی و مهربانی:
چقدر در طول روز به همسرتان میگویید لطفا یا متشکرم یا اورا میبوسید . متاسفانه بعضی از زوجین فراموش میکنند با هم مهربان باشند و این کلید موفقیت را در زندگی از دست میدهند .

۸)بعضی از وظایف خانه و کودک را با هم تقسیم کنید:
یکی از مهمترین دعواهای زناشویی بر سر همین مساله جزئی است.خرده کاری‌های خانه و بچه‌ها تنها مسائل همسرتان نیستند چه خوب است کمی غرور و سبقه خانودگی خود را کنار بگذارید و با این کار زندگی شیرین تری داشته باشید . شاید اوائل سخت باشد اما خود کم کم معجزه اندک کمک به همسر را خواهید دید .

۹)اوغات فراغت و برنامه ریزی:
اگر همسر شما شاغل است ساعات بیکاری او و اگر همسرتان شاغل نیست خود به او مرخصی دهید . این روزها بگذارید او آزاد باشد و نگران بچه‌ها ، شما ؛ خانه ؛ و .. نباشد . بگذارید در این اوغات فراغت به خود و خواسته‌های شخصی اش برسد .

۱۰) به او سفارش کنید و خود نیز مراقب سلامت روحی و جسمی خودتان باشید:
بساری از مردان مراقب سلامتی خود نیستند و این برای همسرانشان مشکل بوجود می‌آورد و این افراد به سلامتی طرف مقبل هم اهمیت نمیدهند و لی به خاطر داشته باشد همسرتان نمیتواند مدام دنبال شما باشد. چرا که او عشق شما و همسر شماست نه مادرتان و خود نیاز به توجه دارد ؛ پس به سلامتی خود و او اهمیت دهید

منبع:
javoony.com

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 13:45



حتما بخونید

27 مهر 1389

 

این مطلب را تا آخر بخوانید و به اتفاقی که می افته کمی فکر کنید( 30 ثانیه بیشتر وقت نمی گیره)


لطفا به سوالات زیر به سرعت پاسخ دهید


نتیجه چیست؟

 

2+2


4+4


8+8


16+16



 

خیلی سریع عددی بین 12 تا 5 انتخاب کنید. انتخاب کردید؟

حالا برید پایین

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

عدد انتخابی شما 7 بود؟

 

 

این آزمایش توسط یکی از محققان برجسته در زمینه مطالعات ذهنی در امریکا،پرفسور "مک کین" انجام شده.

در این آزمایش با طرح 4 سوال اول ذهن شما شرطی شده و در هنگام انتخاب عددی بین 12 تا 5 ابتدا ذهن این دو عدد را جمع می کند یعنی 17 ولی 17 بین دو عدد 12 تا 5 نیست. ذهن اتوماتیک به عدد 7 می رسد که از 5 هم بزرگتر است.

این آزمایش انقلاب بزرگی در آزمایشات رفتاری ذهن نسبت به آموخته های ما از دوران کودکی و اجتماع و آنچیزی که شبانه روز از طریق رسانه ها به ما میرسد ایجاد کرده است.

طبق نتیجه تحقیقات مردم وقتی ذهنشان شرطی شد از انتخاب یا تفکر در جهت دیگر می ترسند و در دراز مدت استقلال فکری هر کس مسائل پیرامونش می شود نه تفکرات واقعی خودش.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:18



5 موضوعی که خانمها در برخورد اول از آقایون متوجه میشن

25 مهر 1389

 

5 موضوعی که خانم ها در برخورد اول با آقایان متوجه می شوند

 

 

 

 


در یک ساعت اول آشنایی اکثریت خانم ها می فهمند که واقعاً دوست دارند بیشتر از یک گپ کوتاه با آن فرد رابطه داشته باشند یا خیر. منظور من این نیست که خانم ها ظاهربین هستند، نه. برای همه آنها شخصیت و آنچه درون مردها هست نیز مهم است اما اکثریت خانم ها توجهشان را بیشتر روی ظاهر و به دنبال آن بقیه مسائل مهم می گذارند. این به آن معنی نیست که جذابیت بین دو نفر به مرور زمان ایجاد نمی شود، اما اکثر خانم ها در اولین برخورد با مردها آنها را می سنجند و همان روز تصمیم می گیرند که آیا بار دومی هم او را ملاقات می کنند یا خیر.
 
 
در زیر به 5 موضوعی که خانم ها در اولین برخورد با آقایون به آن توجه می کنند اشاره می کنیم:
1) ظاهر
بله خانم ها اهمیت زیادی به ظاهر می دهند. جذب شدن ظاهری برای آنها اهمیت زیادی دارد. بنابراین اولین چیزی که به آن توجه می کنند این است که سر و وضع آن مرد به آنها می خورد یا نه. آیا از نظر ظاهری او را می پسندند؟ سلیقه ظاهری خانم ها معمولاً متفاوت است و معمولاً الگوی خاصی هم ندارند. یعنی ممکن است هم از مردهای قد بلند و هم از مردهای قد کوتاه خوششان بیاید. یا هم از مردهای مودار و هم از مردهای کچل. همه چیز به یک مسئله کلیدی بستگی دارد که هروقت مردی را می بینند به آنها گوشزد می کند که از او خوششان می آید یا نه.
 
 
2) آراستگی
این مسئله برای بیشتر خانم ها اهمیت خیلی خیلی زیادی دارد. آنها دوست دارند مردها را تمیز و مرتب ببینند. مردها باید موهایی تمیز و مرتب، پوست تمیز و دندانهای تمیز داشته باشند.
 
 
3) بو
بله، بو هم برای خانم ها خیلی مهم است. مردها باید بوی خوب بدهند تا توجه خانم ها را جلب کنند. لازم نیست حتماً عطر گران قیمتی زده باشند اما باید بوی خوب و مناسب بدهند.
 
 
4) رفتار
چطور حرکت میکند؟ آیا آرام و مودب حرف می زند یا نه؟ آیا موقع حرف زدن خیلی حرکت می کند؟ رفتار مردها هم اهمیت زیادی دارد. همه خانم ها درمورد رفتار و اعمال آقایون سلیقه خاص خودشان را دارند. بعضی خانم ها مردهای خشن تر را می پسندند اما خیلی ها مردهای آرام را دوست دارند. خانم ها حتی با نحوه تکان دادن دست آقایان، یا نگاه کردن آنها موقع حرف زدن درمورد شخصیت آنها قضاوت می کنند.
 
 
5) صدا و نحوه حرف زدن
وقتی حرف می زند صدای او چگونه است؟ آیا آرام و مودب حرف می زند یا بلند و با پرویی؟ خیلی مردها آنطور که خانم ها دوست دارند مودب حرف نمی زنند. این مسئله برای تصمیم گیری خانم ها برای ادامه رابطه با مردها خیلی مهم است. وقتی زنی به سمت مردی جذب شود معمولاً به صدا و حرف زدن او هم جذب می شود.
 
این پنج مورد مسائلی بودند که خانم ها در برخورد اولشان با آقایان به آنها توجه می کنند. این نکات معمولاً با بالا رفتن سن خانم ها تغییر می کند. در جوانی بیشتر به مسائل ظاهری اهمیت میدهند اما هرچه سنشان بالاتر می رود دیگر ظاهر به آن اندازه برایشان مهم نمی شود.
 
 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:29



زیباتر شوید( خانومها حتما بخونند)

23 مهر 1389

 

 

توصیه هایی برای زیباتر شدنتان(خانومها بخوانند)

 

 

 

بهتر است بدانید هیچ زیبایی به پای زیبایی طبیعی شما نخواهد رسید. در اینجا به شما چند قانون ساده را یادآور می‌شویم که مطمئنا با رعایت آن زیباتر از همیشه جلوه خواهید کرد.


1. صاف بایستید جالب است بدانید خانم‌هایی که صاف می‌ایستند و حالت قوز کرده ندارند، جوان‌تر به نظر می‌رسند.
پس یاد بگیرید برای زیباتر به نظر رسیدن و دور شدن از دردهای ماهیچه‌ای و همچنین سردرد که وابسته به حالت اشتباه قرار گرفتن گردن است، صاف بایستید و بنشینید. می‌توانید در یک کلاس یوگا ثبت‌نام کنید تا راست ایستادن و نشستن را به شما آموزش دهد. انجام مرتب تمرینات یوگا می‌تواند سبب تقویت ماهیچه‌ها به ویژه ماهیچه‌های اندام پایینی شود. صاف ایستادن نه تنها سبب می‌شود ماهیچه‌های شما سالم و قوی باشد بلکه لاغرتر و زیباتر به نظر خواهید رسید.

2. ابروهایتان را پرپشت کنید اگر می‌خواهید صورت زیباتر و جذاب‌تری داشته باشید اجازه بدهید ابروهایتان درآید و پرپشت شود.
منظورمان داشتن ابروهای پر نیست بلکه داشتن حالت طبیعی است. ابروهای خیلی نازک و کم پشت صورت شما را پیرتر جلوه می‌دهد. اگر ابروهای کم پشت و نازکی دارید سعی کنید موقع آرایش با مداد کمی آنها را پرتر جلوه دهید.

3. موهایتان را رنگ کنید موهای سفید و خاکستری جلوی زیبایی شما را می‌گیرد.
پس بهترین کار این است که
موهایتان را رنگ کنید و ترجیحا چند تکه مش هم لابه‌لای موهایتان درآورید. خوبی مش این است که به موهایتان حالت سایه‌روشن داده و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. البته مش‌هایتان را باید تنها یک درجه از رنگ موی واقعی‌تان روشن‌تر کنید.

4. سیگار نکشید
اگر سیگاری‌ هستید استفاده مکرر از کرم‌های ضد چروک و ماسک‌های تقویت کننده و آب‌رسان فایده‌ای نخواهد داشت. سیگار تمام تلاش‌های شما را نقش بر آب می‌کند. سیگار سلول‌های پوست را اکسید کرده و روند پیری آنها را سرعت می‌بخشد. توصیه ما به شما این است که سیگار را ترک کنید چون ترک سیگار به پوست اجازه می‌دهد توانایی تولید سلول‌های جدید را هر چه سریع‌تر پیدا کند و چین و چروک کمتری روی پوست بیفتد. هر چه زودتر سیگار را ترک کنید شانس دوباره داشتن پوستی صاف و روشن برای شما بیشتر می‌شود.

 

5. دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید:
وضعیت دندان‌ها گاهی نشان‌دهنده سن شماست. سالانه برای ویزیت نزد دندانپزشک بروید و فراموش نکنید برای سفید و سالم نگه داشتن دندان‌هایتان بعد از هر غذا دندان هایتان را مسواک بزنید و حتما از یک خمیر دندان سفیدکننده کمک بگیرید. هر بار که چای یا قهوه نوشیدید دهانتان را آب بزنید و هر از چند گاهی دندان‌هایتان را جرم‌‌گیری کنید.

6. برای انجام مانیکور سری به آرایشگاه بزنید.
زیبایی دست‌ها همیشه یکی از معیارهای زیبایی خانم‌ها هستند. اگر می‌خواهید جوان‌تر به نظر برسید هر ماه حداقل یک مرتبه ناخن‌هایتان را مانیکور کنید تا پوست‌های مرده از اطراف ناخن‌هایتان جدا شده و ناخن‌هایتان براق شود. در ضمن با کمک آب و صابون و کرم‌های مرطوب‌کننده از پوست دست‌تان محافظت کنید تا پیر و چروکیده نشود.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:50



در مورد خانومها بیشتر بدانید(آقایون بخونند)

20 مهر 1389

 

شـنیدن جواب رد از طـرف یـك زن بـرای مـردان اصـلا" مسئله خوشایندی نمی باشد. هیچ چیـز بـه انـدازه اینكه زن رویاهایتان تقاضای ازدواج شمـا را نـپـذیـرد، براییـتـان گـران تـمـام نـمی شود. پـیـش خـود تـصـور میكردید كه او به شما علاقه مند است ولی احتمالا" برداشتتان از علائم علاقمندی او اشتباه بوده است.


از نقطه نظر مردان، زنان هنگام ابراز علایق رومانتیك خود بصورتی زیركانه و پیچیده عمل میكنند(مگراینكه طرف مقابلشان خوش تیپ و پول دار باشد آنجوریكه خودشان اظهار می كنند) و اكثر آنها جوابهای ضـد و نقیضی میـدهـند چون خودشان مطمئن نیستند كه چـه چیزی در سرشان میگذرد.


بنابراین آنچه كه اغلب آقایان به دنبالش هستند، یك سری علائم و نشانه هایی اسـت كه بوسیله آنها متوجه علاقمندی حقیقی طرف مقابلشان شوند.


در زیر برخـی از نـشـانه هـای كـه می تـواند نـشانه علاقمندی یك زن باشد را مشاهده میكنید:


1- او همگام با شما است


ناگهان متوجه میشوید كه او همه جا حضور دارد. او "بطور اتفاقی" هر كجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راه روی محل كارتان مرتب جلوی شما قدم میزند، یا "تصادفی" به شما برخورد میكند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد.


آنچه كه او انجام میدهد تلاش برای جلب توجه شما است، و بـرای این اسـت كه خود را در موقعیتی قرار دهد تا شما "قدم اول" را بردارید. مسئله اینـجا اسـت كــه بـسـیـاری از مردان نسبت به این عمل زنان بیتوجه هستند و به همین دلیـل بسیاری از فرصت ها را از دست میدهند. مردان مستقیم عمل می كنند، زنان غیر مستقیم. بنابرایـن اگر زنـی مكررا" شروع به قـرار گـرفـتـن سـر راه شـما نـمود، احتمال اینكه او اینكار را عمدا" انـجام میدهد زیاد است.

2- او حركاتی بخصوص انجام می دهد


یك جمله قدیمی می گوید:"جسم دروغ نمی گوید." طبیعت بشر را جوری برنامه ریزی نموده كه هنـگام ابـراز عـلاقه بـی اخـتیـار شـروع بـه انـجام یـك سـری حركات جسمانی مشخص میكند. این اعمال غیر شفاهـی از گـشاد شـدن چشم هنگام نظاره به چیزی جالب گرفته تا لبخند زدن و لمس كردن، متغیر است.


در اینجا برخی از علائم زبان جسمانی را مشاهده میكنید:


اشاره نمودن در جهت شما با پاها یا شانه ها

خم شدن به طرف شما هنگام صحبت

بازی كردن با مو و دست كشیدن لای موها

نوازش كردن جواهرات ( مانند گوشواره ) و لمس نمودن دسته عینك

چشم برنداشتن از شما هنگام صحبت و گفتگو

تقلید از حركات شما ( مثلا" اگر دست خود را روی میز بگذارید او هم همین كار را میكند.)

لبخند زدن هنگامیكه شما او را برانداز میكنید.

اگر برخی از این علائم را هنگام حضور طرف مقابل مشاهده نمودید، تقریبا" می توانید مطمئن شوید كه او چراغ سبز شروع رابطه برای ازدواج را دارد به شما نشان میدهد.


3- او هیچگاه برای شما سرش شلوغ نیست


این اصلی ترین قانون بازی عشق است. اگر زنی علاقه به برقراری رابـطـه و بـیرون رفتن با شما داشته باشد، همیشه خودش را در دسترس قرار میدهد. یـعنـی او یـك شـمـاره تلفن كاری یا آدرس ایمیل به شما خواهد داد. او در اسرع وقت به تلفـن یا ایـمیـل شـما جواب خواهد داد. او دعوت شما را برای با هم بودن خواهد پذیرفت - و اگر او در روزی كه شما تعیـین كرده اید وقت نداشت، چیزی شبیـه این خواهد گفت: "خوب، این پنجشنبه نمیتونم، اما اگر اشكال نداره بندازیم برای پنجشنبه دیگه، باشه؟ "


شـمـا هـرگـز از یـك زن عـلاقـمـند چـنین جملاتی را نخواهید شنید: " الان واقـعـا" سـرم شلوغه"، یا "بذار بینم وقت دارم"، یا "نمیدونم بتونم بیام یا نه"


4- او در مورد شما كنجكاو است


زنی كه به شما علاقمند است دوست دارد همه چیزتان را بداند ( تا بتواند در این مـورد با دوستان دخترش صحبت كند). او درمورد خانواده،پیشینه،سلیقه غذایی، موسیقی، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد كرد. انگیزه اصلی او این اسـت كـه عـلایـق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشــتـرك بــا شما نموده و پـیـوسـتـگـی بیشتری با شما ایجاد كند- اگر از قایق سواری خوشتان نمیآید، او نیز ناگهان از این كار متنفر می شود.


5- او وضعیت مالی شما را می سنجد


زن علاقمند دوست دارد منابع و بنیه مالی همسر آینده خود را مورد سنجش قرار دهد. سؤالاتی مانند: "كجا زندگی میكنی؟"، "چه ماشینی داری؟" و "شغلت چیه؟" مـیتواند نشانه علاقمندی وی باشد. اگر پاسخ این سؤالات مطابق با "استانداردهای" او باشــد، علائم بعدی ظاهر خواهند شد وگرنه او در غباری از مه فرو خواهد رفت.


6- او در مورد آینده صحبت میكند


یك زن علاقمند همیشه دوست دارد در مورد نقشه های آینده و كارهایی كه میتوانید با هم انجام دهید اشتیاق نشـان مـی دهد. درواقع او اغلب چیزی شـبـیـه ایـن میـگـویـد: "وای... تـو هـم از بـولیـنگ خوشت میاد؟ باید یه بار با هم بریم بازی كنیم." اگر او چنین عمل نمود، شك نكنید كه دوست دارد ازش بخواهید با شما بیرون برود.


7- او بیقراری و بی تابی میكند


اگر او واقعا" علاقمند باشد، همانند یك گربه دور و بر شما دستپاچه و بیقرار خواهد بود، بخصوص هنگامیكه شما نتوانید متوجه علائم اشتیاق او شوید. البته ممكن است كه ذاتا" یك شخص خجالتی نرمال باشد - اگر او فقط پیش شما بی قراری میكند، احتمالا در سرش فكر ازدواج دارد.


8- او نسبت به زنان دیگر، حسادت می ورزد


یك زن سعی می كـند از مـرد مـورد علاقه خود همانند یك عقاب مراقبت نموده و او را با چنگ و دندان حفظ كند. بنابراین اگر در حـال جوك گفـتن بـرای زنـان دیـگر متـوجـه حرص خوردن و جلز و ولز كردن او شـدیـد، بـدانـید كـه او انـتظار دارد برایش بیشتر از یك دوست باشید.


نشانه های فوق ممكن است لزوما" دلیل بر علاقـمـندی یك زن نـبـاشد چـون بـرخـی از زنان كلا" با دیگران حالتی دوستانه دارند اما اگر تـعـداد زیـادی از ایـن عـلائم را در فـردی مشاهده نمودید میتوانید به خود امیدواری دهید و به دلتان صابون بزنید

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:54



سرعت اینترنت خود را بالا ببرید(قابل توجه همه)

19 مهر 1389

 

با سلام

 


برای اینكه دوستان بتوانند سرعت اینترنت خود بالا ببرند این ترفند را گذاشتم یه تاثیر هم دارد من خودم امتحان كردم و نیازی به برنامه خاصی هم نیست فقط این چند روش را انجام دهید می بینید كه سرعت اینترنت شما بالاتر رفته و همچنین سرعت دانلود شما هم خیلی زیاد افزایش خواهد كرد

آموزش:

در ویندوز XP در حالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به 20 درصد از پهنای باند یك اتصال به اینترنت
محدود می كند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید تنها قادرید از 20 درصد از پهنای باند اتصالتان به اینترنت
بهره ببرید. برای این كه بتوانید از 100 درصد پهنای باندتان استفاده كنید مراحل زیر را انجام دهید:

1-
Run را از منوی Start اجرا كنید.
2- در
Run عبارت gpedit.msc را تایپ كرده و OK را كلیك كنید.
3- منتظر بمانید تا
Group Policy اجرا شود.
4- در بخش
Local Computer Policy و در زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را
گسترش دهید (این كار را با كلیك بر روی علامت + كار آن انجام دهید)
5- در لیست باز شده گزینه
Network را نیز گسترش دهید.
6- حال در این لیست
QoS Packet Scheduler را انتخاب كنید.
7- به گزینه هایی كه در سمت راست ظاهر می شوند دقت كنید.
8- بر روی
Limit reservable bandwith كلیك راست كرده و Properties را كلیك كنید.
9- پس از اینكه پنجره
Limit reservable bandwith Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable
bandwith گزینه Enabled را انتخاب كنید .
10- مشاهده می كنید كه با انتخاب آن در روبروی
Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش
در می آید.
11- به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ كرده و
OK را كلیك كنید.
12- حال به
Connection ی كه بوسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دكه Properties كلیك كنید.
13- به برگه
Networking بروید و دقت كنید كه QoS Packet Scheduler فعال باشد (تیك كنار آن مشاهده شود)
14- این پنجره را
OK كنید.
15- كامپیوتر خود را
Restart كنید.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:53



مغزی جوان داشته باشید!!! (حتما بخونید)

18 مهر 1389

 

اگر می خواهید مغزی جوان در تمام سنین داشته باشید این مطلب را بخوانید تا با توصیه هایی فوق العاده آشنا شوید و ...

 

۱/ کاری انجام دهید
دانشمندان بر این باورند که نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد. در حالی که قلب و ششها واکنشی سریع نسبت به دویدن بر روی دستگاه دوی ثابت نشان می دهند، مغز هم به آرامی با هر قدم قعالیت میکند.
برای سلامت دائمی مغز، روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی (دویدن و نرمش های هوازی) می تواند نقش شایان توجهی داشته باشد.

۲/ متعادل بخورید
انرژی بسیار زیاد یا انرژی بسیار کم خللی بزرگ در کارایی مغز ایجاد میکند. رژیم غذایی تشکیل شده از مواد قندی کم با فیبر بالا و چربی و پروتئین معمولی بسیار آرام تر از غذاهایی با میزان قند بالا (مانند شیرینی جات و نشاسته) در بدن تجزیه میشوند.
سرعت ثابت و ملایم هضم در روده مقدار انرژی بیشتری را به مغز می رساند، و باعث بهینه‏سازی سوخت و ساز در ارگانهایی شوند که می توانند در سلامتی طولانی مدت نقش بسزایی داشته باشند.

۳/ مراقب رژیم غذایتان باشید
در حالی که پرخوری فعالیت مغز را کند میکند و در طولانی مدت باعث وارد آمدن به مغز می‏شود، کمبود کالری هم می تواند اثر مشابهی را بر مغز گذارد. رژیم های غذایی مفرط می تواند باعث طولانی شدن برخی دردها در بدن و در نتیجه سلب آسایش شوند، احساسی که باعث اعتیاد افراد به لاغر ماندن (anorexia) (ترس از چاق شدن) شود. بسیاری از مطالعات رژیم های غذایی مفرط را با حواس پرتی ، اختلال در حافظه و پریشانی مرتبط می دانند.

۴/ مراقب بدن خود باشید
بسیاری از بیماری های
قابل پیشگیری مانند دیابت نوع دوم، چاقی، فشار خون و… می توانند تاثیر بسزایی در پیر شدن مغز داشته باشند. فعال و سالم نگه داشتن سیستم گردش خون با کارهایی از قبیل سیگار نکشیدن و عدم استفاده از چربی های اشباع شده مانع از پیری زودرس مغز میشود.

۵/ از استراحت و آرامش لذت ببرید
در زمان استراحت و رویا، خاطرات به آرامی مرور میشوند، بعضی دور ریخته میشوند و بعضی ذخیره می شوند.... مطالعات نشان می‏دهند وقتی دچار کمبود خواب هستیم، پروتئینی که سیناپس‏ها (محل تماس دو عصب) را شکل می دهد توانایی کافی برای تفکر و فراگیری را از دست می‏دهد، علاوه بر این خواب ناکافی با فراموشی در ایام کهولت رابطه مستقیم دارد.

۶/ از قهوه تان لذت ببرید
تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از کافئین از مغز محافظت می کند. بر اساس یک مطالعه علمی
۲ الی ۴ بار سرحال آمدن بعد از خستگی در یک روز می تواند به کاهش فراموشی کمک کند و ۳۰ تا ۶۰درصد از بروز آلزیمر پیشگیری کند.
اینکه آیا کافین موجود در چای و قهوه باعث رفع خستگی میشود یا آنتی اکسیدان موجود در آنها هنوز مشخص نیست اما قهوه باعث افزایش سطح هوشیاری در این بعد از ظهر و چند سال بعد میشود.

۷/ ماهی بخورید
براساس تئوری های جدید وجود ماهی در رژیم غذایی انسانها می تواند نقش بسزایی در تقویت حافظه انسانها داشته باشد. اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا
۳، برای ساختمان مغز مهم بشمار می آیند و تاثیر آنها برای درمان بیماری های مغزی بسیار موثر است.

مطالعات انجام گرفته بر روی تاثیر مکمل امگا ۳ نتایج جالبی را به همراه داشت که نشان می داد امگا ۳ دربرخی دیگر از منابع غذایی مانند تخم کتان، ماهی ها و برخی از حیوانات علف خوار نیز یافت می شود.

۸/ خونسرد باشید
استرس تاثیر بد و مخربی روی مغز می گذارد و با ترشح هورمون‏های خطرناکی در ناحیه‏ی هیپوکمپوس (
hippocampus) و سایر قسمت های مغز، حافظه را تحت تاثیر قرار می‏دهد.

بعضی از دانشمندان بر این عقیده‏اند که داشتن یک زندگی متعادل و دنبال کردن فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا، حضور در اجتماع و انجام فعالیت‏های هنری می تواند روند فراموشی بر اثر کهولت سن و پیری مغز را به تاخیر بیاندازد.

۹/ از مکمل ها استفاده نکنید
اخیرا استفاده از مکمل ها به وسیله برای جبران کاستی‏ها تبدیل شده اند، استفاده از مکمل های آشنا برای ما مانند مولتی ویتامین ها تنها نوعی هدر دادن هزینه است.

دارو های مکملی مانند (
ginkgo) و(melatonin) امروزه از نظربسیاری از افراد به سطل های زباله تعلق دارند. علیرغم منشا طبیعی، اینگونه داروها فاقد عوارض جانبی نیستند، عوارضی مانند: فشار خون بالا، مشکلات گوارشی، مشکلات باروری و افسردگی. برای انسانهای سالم داروی (ginkgo) هیچ تاثیر مثبتی ندارد و گاها تاثیر دارونماها از این گونه مکمل ها بیشتر است.

۱۰/ مغز را به چالش بکشید
حل یک جدول، بازی فکری یا تست هوش به عنوان سوالات هوش و محرک مغز به شما کمک میکنند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید.

هرچند که کمبود سواد عامل موثری در کاهش حواس و کمکاری ذهن است.
هرچه بیشتر برای یادگیری تلاش کنید، ذهن شما برای دوران کهولت آماده‏تر و جوانتر خواهد بود. کلید کار میتواند انجام یک کار چالشی جدید مانند حل یک پازل جدید و سرگرم کننده باشد

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:22



اینم یه مطلب جالب

17 مهر 1389

 

 

 

لطیفه ای از دخترک بلا

روزی ( اعمش ) که یکی از ظرفاء است در حضور دوستانش به شدت می خندید. دوستانش از او علت خنده اش را پرسیدند.

او گفت: ( امروز که از خانه بیرون می آمدم دخترم به من گفت که به او یک دردهم پول بدهم. )

من گفتم: ( ندارم ) .

دخترم روی به مادرش کرد و گفت: ( آدم قحطی بود که با این گدا ازدواج کردی .)

منبع: بزم ایران

لطیفه ای از ارباب و کنیز زیبا رویش

شخصی به نام ( ابا حارث ) کنیز زیبایی داشت. روزی از او کام می گرفت و لذت می برد، تا آنکه گرسنه شد و دستور داد غذا بیاورند.

کنیز زیبارو به او گفت: ( آیا صورت من تو را سیر نمی کند که نگاه کنی و از خوراک بی نیاز گردی؟ )

( ابا حارث ) گفت: ( فدای تو شوم، اگر دو زیبا صورت به یکدیگر نگاه کنند و چیزی نخورند، دیری نمی پاید که هر دو آب از دهانشان جاری می شود و جان می سپارند. )

منبع: مستطرف.

لطیفه ای از ناز و کرشمه ی زن زشت روی

زنی زشت روی به ازدواج مردی نابینا در آمد.آن زن برای شوهر نابینایش ناز و کرشمه ی بسیار می کرد و می گفت: ( من زیباروی هستم. هزار حیف که تو چشم نداری که مرا ببینی و از من بهره مند شوی.)

آن مرد نابینا در جواب گفت: ( ای زن! اگر تو زیباروی بودی، بینایان تو را برای من وانمی گذاشتند. )

منبع: بزم ایران.

لطیفه ای از مجد شاعر و زن عجوزه اش

یکی از شعرای مشهور به نام (مجد ) زنی عجوزه داشت. روزی او را گذاشته و به اصفهان رفت.

زن عجوزه اش از دوری او تاب نیاورد و به اصفهان رفت. یکی از شاگردانش به شاعر گفت: (خاتون به خانه ی شما فرود آمد. )

( مجد ) گفت: ( ای کاش خانه بر خاتون فرود می آمد. )

وقتی زن عجوزه پیش او آمد، بعد از دعوا و ناراحتی گفت: ( آیا پیش از من و تو ، شب و روزی هم بوده است؟ )

( مجد ) گفت: ( پیش از من بلی! ، اما پیش از تو معلوم نیست. )

منبع: بزم ایران.

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 23:11



آیا تا به حال فکر کرده اید در ذهن خانومها چه میگذرد؟

16 مهر 1389

 

آیا تابه حال به این فکر کرده اید که در ذهن خانم ها چه می گذرد؟ آیا می دانستید که گاهی اوقات منظور خانم ها آن چیزی نیست که بر زبان می آورند؟ آنها ممکن است چیزی به زبان بیاورند و منظورشان دقیقاً برعکس آن باشد. اما خانم ها واقعاً چه می خواهند؟ در این مقاله رازهایی را برایتان فاش می کنیم که خانم ها اصلاً دوست ندارند شما آنها را بدانید!


 

 * بلوندها همیشه هم خنگ نیستند. اگر فکر می کردید که همه بلوندها خنگ هستند باید بگویم که کاملاً در اشتباهید. رنگ مو ارتباطی با هوش ندارد. آنها فقط خودشان را خنگ جلوه می دهند که جذاب تر و بانمک تر به نظر برسند و شما پول بیشتری خرجشان کنید. و اگر شما این کار را بکنید آنوقت باید بگوییم که خنگ شما هستید نه آنها!


 

* خانم ها به حد مرگ حسودند. شاید انکار کنند اما واقعیت این است که شدیداً حسادت می کنند اگر طرفشان با یک زن ناشناس یا حتی یک دوست حرف بزند. شاید طور دیگری خود را نشان دهد اما مطمئن باشید که شعله های حسادت درونش زبانه می کشد.


 

* من زیبا ترین زن دنیام. همه خانم ها چنین طرز تفکری دارند حتی اگر سعی کنند که انکارش کنند. تقریباً همه خانم ها دوست دارند احساس کنند که تنها ملکه زیبایی در دنیا هستند و هیچ چیز دیگری در دنیا با آنها برابری نمی کند.


 

* من چاقم؟ مطمئنم که این جمله تابه حال چندین و چند بار به گوشتان خورده است اما اجازه بدهید خیلی راحت قبول کنیم. خانم ها هرچقدر هم که لاغر باشند به هیچ وجه خودشان را لاغر نمی دانند. تقریباً همه خانم ها عادت دارند که هر لباسی که می پوشند قبلش بپرسند که چاق نشانشان می دهد یا نه.


 

* همیشه درمورد خریدهایشان دروغ می گویند. ممکن است برای خرید موادغذایی بیرون رفته باشند اما مطمئناً برای خودشان هم یک چیزی می خرند. بعد سعی می کنند یا آنرا پنهان کنند یا درمورد قیمت آن دروغ بگویند.


 

* هیچ رازی را با آنها درمیان نگذارید. تقریباً همه خانم ها هر رازی که به آنها بگویید را با دوستانشان هم درمیان می گذارند. اگر اینکار را نکنند آنوقت وقتی برای ناهار بیرون می روند یا برای خوردن چای دور هم جمع می شوند حرف کم می آورند. این مسئله حتی درمورد خصوصی ترین رازهایتان هم صدق می کند (امیدوارم متوجه شده باشید منظورم چه رازهایی است).


 

* چه کفش هایی پایتان است؟ بله واقعیت دارد، خانم ها مردها را از روی کفش هایشان می سنجند. پس بهتر است دفعه بعد که بیرون رفتید، کفش های شیک تر و تمیزتری بپوشید.


 

* وقتی خیانت کنید می فهمند. سیستم عاطفی و احساسی خانم ها آنقدر قوی است که وقتی خیانت کنید سریع به آنها انتقال می دهد. هرچقدر هم که در اینکار خبره باشید اما مطمئن باشید که از چشم او پوشیده نمی ماند

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:5



تست عواطف و احساسات (کاملا علمی )

15 مهر 1389

 

به این ده سوال پاسخ دهید تا دریابید که چه اندازه با احساسات و عواطف خود در ارتباط هستید سپس امتیاز های خود را جمع کرده و نتیجه حاصل را مشاهده نمایید

 

 

 

 

 

 

 

هنگامی که غمگین و ناراحت هستید، آیا می توانید علت ناراحتی خود را پیدا کنید؟

همیشه ( 4 امتیاز)

بیشتر اوقات ( 3 امتیاز)

برخی مواقع ( 2 امتیاز)

به ندرت ( 1 امتیاز)

 

هر چند وقت یک بار شما چیزهایی را خریداری می کنید، ولی واقعا نمی توانید از پس هزینه های آن ها برآیید؟

همیشه ( 1 امتیاز)

بیشتر اوقات ( 2 امتیاز)

به ندرت ( 3 امتیاز)

هرگز ( 4 امتیاز)

 

آیا شده که حرفی بزنید و بعد از گفتن آن پشیمان شده باشید؟

اغلب ( 1 امتیاز)

گاهی ( 2 امتیاز)

خیلی کم ( 4 امتیاز)

هیچ وقت ( 3 امتیاز)

 

وقتی کسی شما را عصبانی کند ، در این صورت شما

با عصبانیت در مقابل او می ایستید ( 2 امتیاز)

به هیچ کس هیچ حرفی نمی زنید ( 1 امتیاز)

همه جا از آن شخص گله و شکایت می کنید ( 3 امتیاز)

به صورت آرام مساله را مطرح نمایید ( 4 امتیاز)

 

معمولا چند مدت طول می کشد که به خواب بروید؟

معمولا تا به رختخواب میروید می خوابید ( 3 امتیاز)

دقیقه طول می کشد که بخوابید ( 4 امتیاز)20

خواب راحتی ندارید و سر جایتان می غلتید ( 1 امتیاز)

یک ساعت یا بیشتر ( 2 امتیاز)

 

معمولا در چه شرایطی به خود این اجازه را می دهید که گریه کنید؟

وقتی ناراحتم و فقط دوستان نزدیک یا خانواده ام حضور دارند ( 3 امتیاز)

هر زمان که احساس کنم نیاز به گریه دارم ( 4 امتیاز)

هر کاری می کنم تا گریه نکنم ( 1 امتیاز)

وقتی که تنها هستم ( 2 امتیاز)

 

آیا احساس می کنید که دوستان خوبی دارید؟

جمع صمیمی از دوستان و اعضای خانواده دارم ( 4 امتیاز)

افراد کمی در زندگی ام هستند ( 3 امتیاز)

به سختی می توانم با دیگران ارتباط بر قرار کنم ( 2 امتیاز)

تنها متکی به خودم هستم و نیاز به کسی ندارم ( 1 امتیاز)

 

تا چه حد به توانایی ها و استعدادهایتان اطمینان دارید؟

خیلی زیاد ( 4 امتیاز)

زیاد ( 3 امتیاز)

کم ( 2 امتیاز)

اصلا ( 1 امتیاز)

 

چه چیزی باعث شادی و رضایت بیشتر در شما می شود یا به عبارتی باعث ایجاد انگیزه بیشتر در کارهایتان است؟

تحسین و تشویق دیگران ( 3 امتیاز)

حس درونی خود ( 4 امتیاز)

ترس از شکست ( 2 امتیاز)

زنده ماندن و حفظ حیات ( 1 امتیاز)

 

از نظر من شادی و خوشبختی هر کس عمدتا بر پایه

راه و روشی است که هر شخص در زندگی پیش میگیرد ( 4 امتیاز)

اقتصاد جامعه ( 3 امتیاز)

اصولی است که هر کسی از همان کودکی با آن تربیت شده ( 2 امتیاز)

شانس و اقبال فرد است ( 1 امتیاز)

 

 

 

 

 

اگر امتیازتان بیش از 35 است شما فردی نرمال و کاملا هماهنگ با احساسات وعواطف خود هستید

 

اگر بالاتر از 25 است شما در مقابل احساسات و عواطف خود شناخت معمولی دارین...یعنی گاهی درک میکنید و گاهی نه

 

اگر امتیازتان بالاتر از 15 شد وضعیت خوبی ندارید و باید کمی بیشتر به خود و احساساتتان توجه کنید

 

اگر امتیازتان زیر 15 شد به این معناست که اصلا به خود و احساساتتان توجهی ندارید و این نشان از کمبود اعتماد به نفس میدهد پس خود را دریابید

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:42



یک تست الگو شناسی

13 مهر 1389

 

بدون نگاه کردن به جوابها این تست را انجام دهید.

 



یک عدد از ۱ تا ۹ انتخاب کنید.

آنرا در عدد ۳ ضرب کنید.

حاصل را بعلاوه ۳ کنید.

دوباره حاصل را در ۳ ضرب کنید.

یک عدد ۲ یا ۳ رقمی بدست آورده اید

ارقام عدد خود را با هم جمع کنید (مثلا اگر عددتان ۱۸ است ۱ را با ۸ جمع کنید)

 

 

حالا به پایین صفحه نگاه کنید..........

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

حالا با توجه به عدد بدست آمده و لیست زیر ببینید الگوی شما در زندگیتان کیست


1
-انیشتین

2-نلسون ماندلا

-3کوروش هخامنشی

4-تام کروز

5-بیل گیتس

6-گاندی

7-براد پیت

8-محمد علی کلی

9-پیام دوستی

10-باراک اوباما

 

 

اوه راستی... اینقدر عددهای متفاوت رو هی امتحان نکن....

باهاش کنار بیا عزیزم...

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:54



کاملا خوندنی و جالب ( کر کر خنده)

12 مهر 1389

 

تجدید فراش

 

همسرم می گفت بد جوری هراسانم همش
در پی آ یینه بین و فال و فنجانم همش

حال و روزم از لحاظ روحی اصلا خوب نیست
هیچ می پرسی چرا در پای قلیانم همش؟

صبح، بی بی گل برایم یک خبر آورده بود
ازهمین رو با تاسف ، کلّه جنبانم همش

عاقبت تصویب شد قانون تجدید فراش
دارم احساس بدی، غمگین و نالانم همش

مثل سیر و سرکه می جوشد دلم ، دلواپسم
چونکه با اسم هوو می لرزد این جانم همش

همسر خوبی نبودم ، می پذیرم کاملا
خاطرت آسوده باشد فکر جبرانم همش

مُرد دیگر آن زن خود خواه لوس بی ادب
بعد از این یک خانم خوش خلق و مامانم همش

بوده ام ولخرج تا امروز اما بعد از این
در پی کفش و لباس و کیف ارزانم همش

هرچه می خواهی برایت می پزم عالی جناب
قرمه سبزی یافسنجان ؟تحت فرمانم همش

جای کافی شاپ و استخر و سونا و سینما
بیشتر پیش شما در خانه می مانم همش

جیغ هایم ، نعره هایم ،اخم هایم را ببخش
یک مریضی بود و فعلا تحت درمانم همش



نیستی آش دهن سوزی ولی با این همه
بی شما حس می کنم در سطر پایانم همش

گفتم ای یارم، نگارم، همسرم اصلا نترس
کاسبی ها راکد و در اوج بحرانم همش

بنده فکر پاس چک هامم نه تجدید فراش
هیچ می پرسی چرا سر در گریبانم همش

ازدواج این روزها آن هم مجدد، ساده نیست
تازه از آن بار اول هم پشیمانم همش

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:34



اس ام اس!!! ( دلتنگی)

11 مهر 1389

 

دلتنگم آنچنان که اگر ببینمت بکام ، خواهم که جاودانه بنالم به دامنت ، خواهم که جاودانه بمانی کنار من ، ای نازنین که هیچ وفا نیست با منت 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  
ساز گلهای دلم آهنگ توست ، حس نکردی یک نفر دلتنگ توست ؟ 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

 در جستجوی تو چشمانم از نفس افتاد ، در کجای جغرافیای دلت ایستاده ام که خانه ام ابری است ، همیشه دلتنگ توام 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  
اگر تمام دردهای عالم را نردبان کنی ، دستت به سقف دلتنگی های من نمی رسد . 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  
میگن کلاغها خبرچینند ، پس چرا خبر دلتنگی منو به تو نمیدن ؟ 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

دلتنگی همیشه از ندیدن نیست ، لحظه های دیدار با همه ی زیبایی گاه پر از دلتنگیست که مبادا دیدار شیرین امروز ، خبر تلخ فردا باشد . 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

هر لحظه ی دوریت برام یک دنیا دلتنگی است و چقدر صبور است دل من ، چرا که به اندازه ی تمام لحظه های عاشق بودنم از تو دورم 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

دلتنگی همیشه از ندیدن نیست ، لحظه ی دیدار با همه ی زیبایی ، گاه پر از دلتنگی است . 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

فراق یعنی دوری ، دوری یعنی دلتنگی ، دلتنگی یعنی تو و تو یعنی تموم دنیا 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

از پرچین امیدهایت چتری برایم بفرست ، من خیس دلتنگی هایت شده ام 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

تو گفتی از دلتنگی ام برایت بنویسم ، اما فکرش را نکردی دفتر دلتنگی هایم در قلبت جا نمی گیرد . 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

سهم من از دوری تو چیزی جز دلتنگی به اندازه دریاها ، نگاهی تاریک همچون شب های بدون مهتاب و لحظه هایی که ثانیه به ثانیه می گذرند ، پس ای دوست بشنو صدای دلتنگی مرا 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

آن سوی دلتنگی ها همیشه خدایی هست که داشتنش جبران همه نداشتن هاست . 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

دلم برای کسی تنگ است که طلوع عشق را به قلب من هدیه می دهد ، دلم برای کسی تنگ است که با زیبایی کلامش مرا در عشقش غرق می کند ، دلم برای تو تنگ است . 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

تنهایی ، دوری ، دلتنگی ، بغض ، ناله و گریه همه و همه واسه یه لحظه با تو بودن . 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

برای آن مینویسم که روزی دلش مهربان بود ، مینویسم تا بداند که دل شکستن هنر نیست ، نه دیگر نگاهم را برایش هدیه میکنم و نه دیگر دم از فاصله ها میزنم ، و نه با شعرهایم دلتنگی را فریاد میزنم .مینویسم تا شاید نامهربانی هایش را باور کند 
 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

اگر پروانه بودم می پریدم / همین حالا حضورت می رسیدم / ولی پروانه نیستم پر ندارم / دلم تنگ است ولی چاره ندارم 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

من اینجا بس دلم تنگ است ، و هر سازی که می بینم بد آهنگ است ، بیا ره توشه برداریم قدم در راه بی برگشت بگذاریم ، ببینیم آسمان هر کجا آیا همین رنگ است 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

زندگی باید کرد ! گاه با یک گل سرخ ، گاه با یک دل تنگ ، گاه باید رویید در پس این باران ، گاه باید خندید بر غمی بی پایان 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

دفتر نقاشی من تو شهر غمها گم شده / چه جوری بگم با معرفت دلم برایت تنگ شده 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  
وقتی دلم برات تنگ می شه میرم پشت ابرها زار زار گریه می کنم ، پس یادت باشه هر وقت بارون  

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  
بیتابم و دل برای دیدار تو تنگ است ، تقصیر دلم نیست نگاه تو قشنگ است 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

میخوام که عاشقت بشم / گل شقایقت بشم / دلم واست تنگ شده بود / گفتم مزاحمت بشم 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

وقتی دلم برات تنگ می شه میرم پشت ابرها زار زار گریه می کنم ، پس یادت باشه هر وقت بارون دیدی بدون که دل من برات تنگ شده 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

زندگی وقتی قشنگه که دلی برای دلی تنگ میشه ، الان زندگیم خیلی قشنگه 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

در این شبهای دلتنگی که غم با من هم آغوشه ، به جز اندوه و تنهایی کسی با من نمیجوشه 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

هر وقت دلم برات تنگ میشه میام پشت قلبت هی در میزنم ، پس هر وقت قلبت میزنه بدون دلم برات تنگ شده 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

زندگی را نفسی ارزش غم خورن نیست ، و دلم بس تنگ است ، بی خیالی سپر هر درد است ، باز هم می خندم ، آنقدر می خندم که غم از روی رود . 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  
فقط کسی معنی دلتنگی را درک می کند که طعم وابستگی را چشیده باشد ، پس هیچوقت به کسی وابسته نشو که سرانجام آن وابستگی دلتنگیست 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  
به پایان شد حدیث دل ز بس گفتیم و نشنیدی ، سر آمد رشته ی الفت ز بس بستیم و بگسستی ، دلم امشب برای خنده هایت تنگ تنگ است ، فقط در دستهای گرم تو مردن قشنگ است

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:27



ماجرایی جالب از قرآن (حتما بخونید)

9 مهر 1389

 

بر اساس آیات 67 تا 73 سوره بقره و تفاسیر آنها ماجرای گاو بنی اسرائیل از این قرار است:
یکی از
بنی اسرائیل به طرز مرموزی کشته شده بود و کسی نمی‌دانست قاتل کیست. به همین دلیل، میان قبائل بنی اسرائیل درگیری شد، چون هر یک، آن را به طایفه و افراد قبیله دیگر نسبت می‌داد و خود را تبرئه می‌کرد.
سرانجام نمایندگان همه گروه‌ها جهت داوری نزد
حضرت موسی علیه السلام رفتند و از او خواستند این مشکل را حل کند. موسی علیه السلام نیز از پروردگار کمک خواست. خداوند به موسی وحی کرد به آنان امر کند که گاوی را بکشند و جسد مقتول را به قسمتی از آن گاو بزنند تا زنده شود و قاتل خود را معرفی کند.
بنی اسرائیل، ابتدا موسی را مسخره کردند. بعد وقتی مطمئن شدند موضوع جدی است،‌ شروع کردند به سوالات جزئی پرسیدن درباره خصوصیات و ویژگی‌های گاوی که بایست بکشند؛ رنگ پوستش، سنش و . . .
هر پاسخی که موسی از سوی خدا می‌داد کار پیدا کردن گاو مورد نظر سخت‌تر می‌شد. اگر همان ابتدا می‌رفتند و گاوی را می‌کشتند به هدف‌شان می‌رسیدند اما چون مشخصات گاو کامل‌تر شده بود، پس از جستجوی بسیار ناگزیر شدند مبلغ زیادی بپردازند و گاو مورد نظر را بخرند.
سرانجام گاو را خریدند و سر بریدند و جسد را به بدن گاو زدند. مقتول نیز زنده شد و قاتل خود را معرفی کرد.

منابع:
تفسیر نمونه، ج 22، ص 286 تا 489



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:5



رازهای داشتن یک زندگی خوب

8 مهر 1389

 

زندگی زناشویی خوب، با افزایش آگاهی و مهارت‌های لازم «زن و مرد» شروع می‌شود.

کنترل حوادث بیرون، در دست ما نیست ولی کنترل بینش‌مان نسبت به حوادث و مدیریت آن، در اختیار خودمان می‌باشد.
وقتی با مسائل، موانع و مشکلات به صورت مثبت و با انگیزه‌ی قوی برخورد شود ، می‌توان بر بسیاری از آنها غلبه کرد و شرایط را تغییر داد و زندگی موفقی به وجود آورد چرا که وقتی هدف من، همکاری و همیاری با همسرم باشد ، از خود می‌پرسم چه کارهایی می‌توانم انجام دهم تا روابط صمیمانه‌ای با او برقرار سازم و اوضاع بهتر شود؛ چه شرایطی می‌توانم به وجود بیاورم تا با مهر و محبت، ارتباط درست و مهربانانه با همسرم داشته باشم و بتوانم نظر او را بیشتر به سوی خود جلب کنم. فقط با کسب آگاهی و مهارت‌های لازم است که می‌توانیم به جای توجه به نقاط ضعف و تحمیل شرایط بد و نامناسب خود به همسر، همکاری لازم را با او به عمل آوریم. هر زن و شوهر آگاه ، از خود می‌پرسند که « چگونه با مسائل، منصفانه برخورد کنیم؟ چگونه نقاط ضعف همدیگر را بپذیریم؟ چگونه نقاط مثبت و قوت خود و همسرمان را کشف و تایید و تاکید کنیم؟ چگونه با قدرت و انگیزه‌های فراوان، تغییر‌های مثبت در زندگی مشترک به وجود آوریم؟ و چگونه رفتار و کردار خود را در مسیر هدف‌های‌مان قرار دهیم؟» در این شرایط است که رفتار و عملکردمان، مثبت و رضایت‌بخش می‌شود و احساس تعلق‌خاطر و صمیمیت بین زوج‌ها، تقویت شده و بیشتر می‌گردد.

به‌طور کلی، کسب آگاهی و مهارت در ایجاد روابط مثبت و موثر بین زوج‌ها، آموختنی و یاد گرفتنی است. وقتی هر یک از همسران با روحیه‌ی همکاری و عملکرد مسئوولانه و تلاش در جلب رضایت دیگری کوشش کند ، به طور مسلم در ایجاد رابطه‌ی خوب و رضایت‌بخش، موفق خواهند بود.

وقتی آگاهی و تجربه‌های زن و شوهر کم باشد:

این گروه از زن و شوهرها، ناآگاهانه و ندانسته ، رفتارهای منفی و مخرب را بین خود حاکم ساخته و عملاً بین خود و همسرشان فاصله می‌اندازند و موجب دلسردی و خراب کردن رابطه‌ی بین خودشان می‌شوند… در برخورد با مسائل، به سرعت عصبانی و خشمگین می‌شوند… پیوسته با هم لجاجت و مشاجره می‌کنند… همواره در اضطراب، تشویق و عصبانیت به سر می‌برند… با کوچک‌ترین عمل بر خلاف میل‌شان، خشمگین شده و دشنام می‌دهند و اشیاء را پرت کرده و می‌شکنند و زندگی را بر خود و همسر تلخ می‌گردانند… وظایف و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام نمی‌دهند… همدیگر را به بهانه‌های گوناگون، سرزنش و تنبیه‌های لفظی و جسمی می‌کنند… توجه‌طلبی می‌کنند و یا برای مهم جلوه دادن خود، قدرت‌طلبی کرده و احساس حقارت و ناکامی را بر دیگری تحمیل می‌کنند… توقع‌های غیرمنطقی از دیگری دارند… پیوسته به دنبال جلب توجه و تاییدهای غیرضروری از سوی همسر و دیگران هستند… بیشتر وقت‌ها احساس قربانی‌ شدن و مظلوم بودن دارند… با گفتار و کردار و کنترل‌های بی‌مورد، احساسات همسر خود را جریحه‌دار می‌سازند… ندانسته خواهان فاصله و جدایی می‌شوند…

وقتی آگاهی‌های همسران، بالا باشد:

این زوج‌ها ، تفاوت‌ها، تضادها، تفاهم‌ها، باورها، اندیشه‌ها، احساس‌ها و رفتارهای یکدیگر را به راحتی پذیرا‌ می‌شوند و همدیگر را درک می‌کنند… به جای مقابله با هم و ارائه‌ی پاسخ‌های منفی و مخرب، پاسخ‌های مثبت و رضایت‌بخش می‌‌دهند… به احساس‌ها و رفتار خود و همسرشان توجه کرده و به آنها، پاسخ درست و منطقی می‌دهند… با آرامش، با ارائه‌ی مهر و محبت، با تایید و تشویق و تحسین رفتار و احساسات مثبت، همسر خود را مورد تشویق و تایید قرار می‌دهند… با دلگرمی و تبادل پاداش، رفتارهای مهربانانه و خوشایند را بیشتر می‌کنند… از دعوا و برخورد ، خشم و عصبانیت، تلافی، رنجاندن، کینه‌ورزی، حسادت، نفرت، کنترل کردن، لطمه‌زدن به رابطه‌، اعمال فشار، جریمه و تنبیه‌های دیگر خودداری می‌کنند… با مهر و محبت، به همسر خود توجه نشان می‌دهند و صادقانه با او ارتباط مهربانانه برقرار می‌سازند.

هدف‌های مثبت برای زندگی مشترک در نظر داشته باشیم… بدانیم از زندگی مشترک، چه انتظاراتی داریم… باورها و اولویت‌های زندگی خود و همسرمان را بشناسیم و به آنها توجه کرده و خود را متعهد به اجرای آنها کنیم.

چه‌طور می‌توان هدف‌های مثبت و سازنده را جایگزین اهداف منفی و مخرب نمود؟

زنان و مردان موفق در زندگی زناشویی، به خوبی می‌‌دانند که یک زندگی مشترک موفق و رضایت‌بخش، استوار و شاد، بدون آگاهی و کسب مهارت‌های لازم و به صورت تصادفی، به وجود نمی‌آید. برای اینکه زندگی مشترک خوب و رضایت‌بخشی داشته باشیم، برای اینکه بتوانیم رابطه‌ی شایسته و بهتری با همسرمان برقرار کنیم و زندگی مشترک پربار و غنی داشته باشیم و برای اینکه عادت‌های منفی و مخرب خود را کنار بگذاریم، باید شیوه و ابزارهای مثبت و سازنده را جایگزین آنها کنیم:

- هدف‌های مثبت برای زندگی مشترک در نظر داشته باشیم… بدانیم از زندگی مشترک، چه انتظاراتی داریم… باورها و اولویت‌های زندگی خود و همسرمان را بشناسیم و به آنها توجه کرده و خود را متعهد به اجرای آنها کنیم.

- روش و شیوه‌ی زندگی خود را در جهت هدف‌های مشترک، به آرامی و با مهر و محبت، با آگاهی و کسب مهارت‌های لازم و بدون از دست دادن فرصت‌ها، تغییر دهیم.

- در برخورد با مسائل و مشکلات زندگی، به جای واکنش و عکس‌العمل، کنش و عمل مثبت و سازنده از خود نشان دهیم. به جای استفاده از الگوهای منفی حاکم بر فرهنگ جامعه، با تفکر و خلاقیت، به مسائل، پاسخ نو دهیم و عاشق کارهای جدید باشیم.

در زندگی مشترک، کسب آگاهی و مهارت‌های لازم، وقت گذاشتن برای همسر، با هم بودن، سعی در شناخت نیازها و رفع نیازهای همدیگر، تعهد داشتن و تلاش هریک از زوج‌ها نسبت به ایجاد یک رابطه‌ی زناشویی مطلوب، پذیرش مسوولیت‌ها و انعطاف‌پذیری‌های به موقع و … همگی در ایجاد زندگی مشترک خوب و رضایت‌بخش، موثر هستند.
باید بدانیم که:

زندگی زناشویی، همانند پروردن گل‌های باغچه است. هر روز می‌بایست به گل‌ها رسیدگی کرد و مراقب آنها بود تا شاداب و سرحال به رشد خود ادامه دهند ، در حالی که وقت نگذاشتن، توجه نکردن و غافل شدن از گل‌ها، باعث پژمرده‌ شدن آنها می‌شود. در زندگی مشترک، کسب آگاهی و مهارت‌های لازم، وقت گذاشتن برای همسر، با هم بودن، سعی در شناخت نیازها و رفع نیازهای همدیگر، تعهد داشتن و تلاش هریک از زوج‌ها نسبت به ایجاد یک رابطه‌ی زناشویی مطلوب، پذیرش مسوولیت‌ها و انعطاف‌پذیری‌های به موقع و … همگی در ایجاد زندگی مشترک خوب و رضایت‌بخش، موثر هستند. اگر هر یک از زوج‌ها، هدف‌های خود را تعیین کنند و به آرامی و صادقانه با همسر در میان بگذارند و بپذیرند که زندگی مشترک خوب، با خود او شروع می‌شود و هر یک از زوج‌ها بدانند که در ساختن رابطه‌ی بهتر در زندگی مشترک، نقش مثبت و سازنده‌ای بر عهده دارند ، می‌توانند با مهر و محبت، همسر خود را تحت تاثیر مثبت قرار دهند و به عنوان پاداش رفتار درست خود ، زندگی مشترک پرباری را تجربه نمایند.

منبع :شادکامی - با تغییر و تلخیص

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:16



ارتباط بین عود و پزشکی !!!

6 مهر 1389

 

ارتباط بین عود و پزشکی اثبات شده است یعنی عود در طبابت کاربرد فراوان دارد. توصیه می کنیم خواندن این مطلب بسیار جالب را از دست ندهید زیرا...

 

عودها در شکل های مختلفی عرضه می گردند: چوب های خام, علف های خرد شده, پودر یا به شکل مایع و روغن. اما آنچه امروزه ما از عود در ذهن داریم عودهای مخروطی و شاخه ای می باشد، عودهای مخروطی توسط ژاپنی ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد. عودهای ماسالا و شاخه های جاس بوسیله بودایی ها حدود سال 200 بعد از میلاد از هندوستان به چین وارد شد. از زمان های بسیار دور عود در آیین های مذهبی بکار می رفته است. ساخت عودهای گیاهی هنری باستانی و چیزی جز هنری مقدس نبوده است. عودها نه فقط برای از بین بردن بوهای بد و پراکندن بوی خوش بکار می رفت, بلکه برای دور کردن روح های پلید نیز(درآیین بودا) بکار می رفته است. عود بطور سنتی از صمغ و کندر و چوب های معطر, پوست درختان, دانه ها, ریشه ها, علف ها و گل ها ساخته می شوند. کتیبه ای مصری متعلق به 1530 قبل از میلاد مسیح استفاده از عود را ذکر کرده است. چوب های خوشبویی مانند چوب صندل و روغن های گیاهان و علف ها به عنوان بوهای طبیعی مورد استفاده قرار می گرفتند. شاید مشهورترین عطرهای طبیعی کندر و صمغ بودند که بطور اخص در سومالیا یافت می شده است. عطرهای طبیعی در معابد هندوها , بودایی ها و آیین های رسمی چینی ها و آیین های شیتو در ژاپن بکار می روند. استفاده از عود در یونان باستان در اوایل قرن 8 قبل از میلاد مسیح رایج بوده است.

خواص درمانی عود:
 

 از دیدگاه گیاه درمانی, عودهای گیاهی به علت خواصشان استفاده می شده اند تا ایجاد بوی خوش در فضا که البته با توجه به خواص غریب عود همچنان مورد استفاده نیز می باشند .بسیاری از گیاهان و علف های دارویی به خودی خود بویی ندارند و باید حتما سوزانده شوند. عود و گیاه درمانی همواره با هم همراه بوده اند. قدیمی ترین منابع مربوط به گیاه درمانی و عود به "وداهای" هندی باز می گردد .بودایی ها در طب "آیوراودا" از عود به عنوان وسیله ای معجزه گر استفاده می کنند .تحقیقات گسترده دانشمندان, پزشکان و بزرگان گیاه شناسی بر روی عود ویژگی های زیر را به اثبات رسانده است:

*روایح مطبوع موجود در عود, فرد را فعال تر و سر زنده تر ساخته و باعث ارتباط شخص با درون خود می شود(مراقبه(

*استنشاق روایح مطبوع باعث ایجاد و ارسال پیام های عصبی در مغز و کل سیستم عصبی و دریافت واکنش های مثبت می شود.

*سوزاندن عود خود به تنهایی یکی از درمان های اثر بخش برای جلوگیری و رفع استرس, ایجاد آرامش و تمدد اعصاب, رفع خستگی و بسیاری از بیماری های دیگر می باشد.

*سوزاندن عود باعث دور شدن امواج و انرژی های منفی موجود در محیط می شود.

*همان طور که گفته شد رایحه درمانی قدمتی افزون بر پنج هزار سال دارد. رومیان و مصریان از آن به عنوان ماده ضد عفونی کننده, ضد باکتری و دارویی برای درمان زخم کمک می گرفتند.

*ترکیبات معطر طبیعی گل ها و گیاهان که در عود یافت می شود, از طریق مژک های موجود در بینی وارد سیستم لیمبیک مغز و قسمت مخاطی هیپوتالاموس شده و با تحریکات اعصاب بویایی این قسمت که مسئولیت احساسات, تنفس, ضربان قلب, غدد درون ریز, حافظه و یادگیری را بر عهده دارد, تاثیر قابل توجهی بر روحیات و خلق و خو می گذارد.

*عصاره معطر گیاهان موجود در عود بدلیل ساختار تشکیل دهنده شان که معمولا شامل آلدئیدها, کتون ها, استرها, است, نقش بسزایی در سلامت جسم و ذهن دارند. البته هر یک از رایحه ها خاصیت ویژه ای دارند.

*برخی مثل اطوخودوس که حاوی آلدئیدها هستند اثرات ضد التهابی داشته, آرام بخش و ضد ویروس هستند برخی دیگر از عصاره ها مثل یاسمن, مشک و رز و لیمو باعث هوشیاری و افزایش تمرکز و یادگیری می شود.

*رایحه درمانی توسط عود یکی از بی خطرترین, کم هزینه ترین, ارزان ترین و اثر بخش ترین متدهای درمانی می باشد یعنی برای انجام آروماتراپی (رایحه درمانی) در خانه به راحتی می توان از سوزاندن عود استفاده کرد. همان طور که گفته شد عودهای مختلف با روایح متفاوتی که دارند علاوه بر خوشبو کردن محیط کارهایی خاص خود را نیز انجام می دهند

 



منبع خبر :

جـــــنجــــــالی



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 23:2



هوش خود را اندازه گیری کنید ( کاملا جدید)

5 مهر 1389

 

توجه داشته باشید که باید بدون مکث جواب بدید!!

 

 

1)یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط می‌کند. بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می‌کنند؟


کانادا – آمریکا – هیچ‌کدام


2)یک خروس در بام خانه‌ای که شیب دوطرفه دارد، تخم می‌گذارد. این تخم از کدام طرف می‌افتد؟
شمال – جنوبهیچ‌کدام

3)خانمی‌عاشق رنگ قرمز است و تمام وسایل‌ او به رنگ قرمز است. او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ است، زندگی می‌کند. صندلی و میز او قرمزرنگ است.تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ هستند. کفپوش آپارتمان و فرش‌ها نیز قرمزرنگ هستند.تلویزیون هم قرمز رنگ است. سریع پاسخ دهید که پله‌های آپارتمان چه رنگی هستند؟


قرمز – آبی هیچ‌کدام

 

4)پدر و پسری را که در حادثه رانندگی مجروح شده بودند، به بیمارستان می‌برند.پدر در راه بیمارستان فوت می‌کند ولی پسر را به اتاق عمل می‌برند. پس از مدتی دکتر می‌گوید من نمی‌توانم این شخص را عمل کنم، به علت اینکه او پسر من است.آیا به نظر شما این داستان می‌تواند صحت داشته باشد؟


آری – خیرهیچ‌کدام

 

5)اگر چهار تخم‌مرغ، آرد، وانیل، شکر، نمک و بیکینگ پودر را با همدیگر مخلوط کنید، آیا کیک خواهید داشت؟


آری – خیر – هیچ‌کدام

 

6)آیا می‌توانید از منزلتان بالاتر پرش کنید؟


آری – خیر – هیچ‌کدام

 

7)یک کیلوگرم آهن چند گرم سنگین‌تر از یک کیلو گرم پنبه است؟


۱گرم – ۱۰۰گرم هیچ‌کدام

 

 

8)مردی به طرف یک پلیس که در حال جریمه کردن اتومبیل بود، می‌رود و التماس می‌کند که پلیس جریمه نکند ولی آقای پلیس قبول نمی‌کند. به پلیس نه یک بار بلکه هشت بار بد دهنی می‌کند.جواب دهید که این مرد چند بار جریمه خواهد شد؟


8بار –
۹بار هیچ‌کدام

 

 

9)اگر تمام رنگ‌ها را با هم مخلوط کنید، آیا رنگین کمان خواهیم داشت؟


آریخیر – هیچ‌کدام

 

10)گرگی به بالای کوه می‌رود تا غرش شبانه‌اش را آغاز کند.چه مدت طول می‌کشد تا به بالای کوه برسد؟


دو‌شب – پنج‌شب – هیچ‌کدام

 

 

11)اگر به‌طور اتفاقی وارد کودکستان دوران کودکی‌تان شوید، آیا قادر به خواندن نوشتن و انجام جدول ضرب خواهید بود؟


آری -  خیر – هیچ‌کدام

 

 

12)آیا امکان دارد یک نفر سریع‌تر از رودخانه می‌سی‌سی‌پی شنا کند؟


آریخیر – هیچ‌کدام

 

 

0)    13)آقای بیل اسمیت و خانم ژانت اسمیت از هم طلاق می‌گیرند. پس از مدتی خانم ژانت اسم اولیه خود را پس می‌گیرد.با این حال، پس از پنج سال با اینکه هنوز از آقای بیل اسمیت طلاق گرفته است، دوباره خانم ژانت اسمیت می‌شود. آیا این قضیه امکان‌پذیر است؟


آری – خیر – هیچ‌کدام

 

 

14)آقای جیم کوک مشکوک به قتل است ولی وقتی که پلیس از او سوال می‌کند که در موقع قتل کجا بوده است، آقای جیم می‌گوید در خانه مشغول تماشای سریال مورد علاقه‌ام بوده‌ام. حتی جزئیات سریال را برای پلیس شرح می‌دهد.آیا این موضوع ثابت می‌کندکه آقای جیم بی‌گناه است؟


آری – خیر – هیچ‌کدام

 

 

15)یک شترمرغ تصمیم می‌گیرد که به وطنش بازگردد.چه موقع برای پرواز او به جنوب مناسب است؟


بهار – پاییز – هیچ‌کدام

 

 

16)جمله بعدی صحت دارد.جمله قبلی غلط است.آیا این قضیه منطقی است؟


آریخیر – هیچ‌کدام

 

17)آیا امکان دارد که یک اختراع قدیمی‌قادر باشد که پشت دیوار را به ما نشان دهد؟


آری – خیر – هیچ‌کدام

 

 

18)اگر بخواهید یک نامه به دوست‌تان بنویسید، ترجیح می‌دهید با شکم پر یا با شکم خالی بنویسید؟


پر – خالی – هیچ‌کدام

 

 

 

 

 

 

پاسخنامه


1)هیچ کدام. بازماندگان که زنده هستند نیازی به دفن کردن ندارند
2)هیچ کدام.خروس که تخم نمی‌گذارد
3)هیچ کدام.آپارتمان یک طبقه که راه پله ندارد
4)آری. اگر این سوال را نتوانستید جواب دهید، وای بر شما.دکتر یک خانم جراح است یعنی این شخص مادر پسر است
5)خیر، شما پیش از اینکه کیک داشته باشید باید آن را بپزید
6)آری،.بپرید و ببینید که خانه شما چقدر می‌پرد
7)هیچ کدام. یک کیلوگرم آهن با یک کیلوگرم پنبه به طور دقیق برابر هستند
8)هیچ کدام. خودرو به آن مرد تعلق ندارد
9)خیر.رنگ خاکستری خواهید داشت
10)هیچ‌کدام. گرگ پیشتر بالای کوه است
11)آری، شما فقط از کودکستان دیدن می‌کنید و با همین شرایطی که الان دارید فقط وارد کودکستان شده‌اید
12)آری، چون که رودخانه‌ها که قادر به شنا کردن نیستند
13)آری ژانت با یک آقای دیگر که فامیل‌اش اسمیت بوده، ازدواج کرده است
14)خیر.چون که ممکن است این سریال تکراری باشد و او پیشتر این سریال را دیده باشد
15)هیچ کدام.شتر مرغ که قادر به پرواز نیست
16)هیچ کدام. چون که جملات متضاد هم هستند
17)آری.پنجره یک اختراع قدیمی‌است که به وسیله آن می‌توان پشت دیوار را مشاهده کرد
18)هیچ کدام.بهتر است که یک نامه عاشقانه را با قلم و کاغذ بنویسید و با شکم نمی‌توان نامه نوشت


تفسیر آزمون

 


اگر تعداد جواب‌های صحیح شما بین صفر تا
۵ بود، معنایش این است که شما به طرز وحشتناکی به جزئیات بی‌توجهید. حواستان کجاست؟


اگر تعداد جواب‌های درست بین
۶ تا ۱۰ بود، نسبتاً بد نیست، اگرچه این نشان می‌دهد که چندان به جزییات توجه نمی‌کنید. شاید دارید به مسایلی توجه می‌کنید که بقیه به آنها توجه نمی‌کنند. خدا کند این‌طور باشد!


اگر تعداد جواب‌های درست شما بین
۱۱ تا

15 بود

بسیار خوب است.شما خوب به جزییات توجه می‌کنید. خدا خیرتان بدهد!


اگر تعداد جواب‌های صحیح شما بین
۱۶ تا ۱۸ بود، یعنی شما یک پا شرلوک هولمز هستید

احسنت!

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:35



نتیجه ی یک پژوهش علمی (جالب و خواندنی)

4 مهر 1389

 

یک پژوهش جدید نشان داده است که

 

                                  چپ دست‌ها بیشتر عصبانی می‌شوند.     

 

برای کسانی که چپ دست هستند، زندگی ممکن است موضوعات خسته کننده و آزار دهنده بسیاری داشته باشد مثل اینکه همه ابزار و کارهای روزانه برای راست دست‌ها طراحی و تعیین شده‌اند.

به گفته محققان، بنابراین شاید حاصل مواجهه با این بد بیاری‌ها و ناملایمات این است که چپ دست‌ها به طور متوسط عصبانی‌تر هستند.

پژوهش جدید به سرپرستی روت پروپیر، پروفسور روانشناسی در کالج مری ماک ماساچوست، حاکیست: در افراد چپ دست دو نیمکره مغز بیشتر با هم در ارتباط هستند بنابراین بیشتر بین بخش‌هایی از مغز که احساسات منفی را تولید می‌کنند، تعامل وجود دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، تمام ابزار و وسایل کار روزانه از دربازکن‌ها گرفته تا ابزار باغبانی، چاقوها و قیچی‌ها همگی بدون در نظر گرفتن افراد چپ دست طراحی شده‌اند. حتی برخی مواقع این افراد به خاطر چپ دست بودن ترس از انگشت نما شدن دارند و خجالتی و ناراحت می‌شوند.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 13:20



پسر از مادرش پرسید... (حتما بخونید)

3 مهر 1389

 

پسركی از مادرش پرسید : مادر چرا گریه می كنی؟
مادر فرزندش را در آغوش گرفت و گفت : نمی دانم عزیزم ، نمی دانم 
پسرك نزد پدرش رفت و گفت : بابا ، چرا مامان همیشه گریه می كند؟ او چه می خواهد؟
پدرش تنها دلیلی كه به ذهنش می رسید ، این بود : همه ی زنها گریه می كنند ، بی هیچ دلیلی
پسرك متعجب شد ولی هنوز از اینكه زنها خیلی راحت به گریه می افتند، متعجب بود
یكبار در خواب دید كه دارد با خدا صحبت می كند ،
از خدا پرسید: خدایا چرا زنها این همه گریه می كنند؟
خدا جواب داد : من زن را به شكل ویژه ای آفریده ام . 
به شانه های او قدرتی داده ام تا بتواند سنگینی زمین را تحمل كند
به بدنش قدرتی داده ام تا بتواند درد زایمان را تحمل كند 
به دستانش قدرتی داده ام كه حتی اگر تمام كسانش دست از كار بكشند ، او به كار ادامه دهد
به او احساسی داده ام تا با تمام وجود به فرزندانش عشق بورزد ، حتی اگر او را هزاران بار اذیت كنند
به او قلبی داده ام تا همسرش را دوست بدارد ، از خطاهای او بگذرد و همواره در كنار او باشد
و به او اشكی داده ام تا هرهنگام كه خواست ، فرو بریزد .
این اشك را منحصرا برای او خلق كرده ام تا هرگاه نیاز داشت بتواند از آن استفاده كند
زیبایی یك زن در لباسش ، مو ها ، یا اندامش نیست .
زیبایی زن را باید در چشمانش جست و جو كرد، 
زیرا تنها راه ورود به قلبش آْنجاست

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:23



چند رازی که هنوز دانشمندان موفق به کشف آن نشده اند!!!

2 مهر 1389

 

 

چند رازی که هنوز دانشمندان موفق به کشف آنها نشده اند

 

 

 

 

با وجود اینکه دانشمندان موفق به کسب افتخاراتی از جمله شکافتن اتم، فرستادن انسان به کره ماه و کشف DNA بدن ما شده اند، ولی هنوز بسیاری از رفتارها و حالتهای عجیب انسان وجود دارد که از توضیح علت آن ها عاجزند.

انسانی که دارای خصوصیاتی همچون هنر، رویا و بشر دوستی است، دارای خصوصیاتی از جمله موهای زائد، خجالت کشیدن وانگشت تو دماغ کردن نیز می باشد! در اینجا به ۱۰ مورد از آن موارد عجیب و بی پاسخ اشاره شده است.

سرخ شدن در اثر خجالت

داروین که یکی از معروفترین دانشمندان جهان است، تلاش بسیاری کرد تا از طریق سیر تکاملی توضیح دهد به چه علت در هنگام دروغ گفتن یا خجالت کشیدن قرمز می شویم و دیگران را از شرمندگی خود آگاه می سازیم. با این حال بعضی از مردم معتقدند که این حالت نشانه ضعف شخص و روبرو شدن با چنین مشکلی است.

خندیدن

اندورفین که موجب بهبود حالت درونی ما می شود، در اثر خنده ایجاد شده و دلیل کاملا موجهی دارد، ولی تحقیقات ۱۰ ساله ی دانشمندان، این دلیل موجه را نقش بر آب کرد و متوجه شدند که لطیفه ها و جک های پیش پا افتاده باعث ایجاد خنده بیشتری می شوند.

بوسیدن

در تعاریف علمی بوسیدن، ذکر شده که این عمل ممکن است ژنتیکی و وراثتی نباشد زیرا بسیاری از انسان ها از انجام آن امتناع می ورزند. اما بسیاری از نظریه ها، بوسیدن را با خاطرات تغذیه ای دوران نوزادی مرتبط دانسته و حاکی از اینست که انسان های اولیه فرزندانشان را از شیر می گرفتند و تنها از طریق دهانشان به آنها غذا می دانند که همین عمل موجب انتقال بزاق دهان و لذت بردن می شود.

رویا

براساس نظریات برخی از دانشمندان، رویا و خواب دیدن، بیان آرزوهای ضمیر نیمه هشیار ماست. اما این نظریات رد شده اند زیرا هنوز دلیل اینکه چرا چنین خیالات و تصورات عجیبی را می بینیم ، به طور دقیق کشف نشده است.

خرافات

عادت های غیرعادی ولی اطمینان بخش که از گذشته تا اکنون وجود داشته اند. برای مثال انسان های باستان از ناله شیر در چمن ها به عنوان حرکت باد سود می جسته اند. به نظر می آید که در بعضی جوامع، مذهب انگیزه خوبی برای خرافات بوده است.

انگشت در بینی کردن

عادت زشت و ناپسند که بسیار رایج شده است و با اینکه بیرون راندن آن موشها (!) از بینی منفعت خاصی برای بدن ندارد، پس چرا بسیاری از مردم این کار را بطور میانگین چهار بار در روز انجام می دهند؟ البته برخی گمان می کنند که این عمل باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

 

دوران بلوغ

در بین مخلوقات، به جز انسان، هیچ نوع حیوانی سالهای سخت و غیرقابل پیش بینی نوجوانی و بلوغ را تجربه نمی کند. برخی افراد معتقدند این دوران کمک می کند تا قبل از بالغ شدن، مغز انسان دوباره سازماندهی شود و شخص برای سالهای بعدی، مسئولیت پذیر شود.

بشر دوستی

کمک کردن به همنوع بدون هیچ چشم داشت و توقعی، از رفتارهای عجیب در سیر تکامل انسان است؛ که گاه به صورت گروهی انجام می شود و گاه فقط به خاطر لذت شخصی.

هنر

نقاشی، رقص، مجسمه سازی و موسیقی همگی از خصوصیات زیبای بشریت هستند که نشان دهنده والا بودن بعد انسان اند و می توان از آنها به عنوان ابزاری برای انتقال دانش یا تجربه استفاده کرد.

موی بدن

موهای نرم و نازک روی بدن و موهای ضخیم اندام های تناسلی بدن انسان ها، کاملا برعکس پستانداران است و دانشمندان بر این باورند که موهای زائد باعث ملایمت، ایجاد رایحه ای مطبوع و حفاظت در برابر خراشیدگی می شود.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:39



اس ام اااااااااااس!!!!

1 مهر 1389

 

*****************************************

 

اگه ۱ کتیبه با ۱۰۰۰ تا خورشید داشته باشم ، همه ی خورشیدها رو میگردم تا یه جایی به تو برسم !

 

 
نه از قایق می نویسم ، نه از زخم شقایق می نویسم ، به یاد لحظه های با تو بودن ، به یاد آن دقایق می نویسم

 

*************************************************************************************************************

 
گر ز جهان بگذرم از تو نخواهم گذشت ، سر رود از پیکرم از تو نخواهم گذشت ، مردمک چشم من نقش تو بر خود گرفت ، ور همه جا بنگرم از تو نخواهم گذشت

 

 
مهربانی نقش هر نقاش نیست ، هر که نقشی را کشید نقاش نیست ، نقش را نقاش معنا می دهد ، مهربانی نقش یار است ، حیف که یار نقاش نیست

 

************************************************************************************************************

پای من خسته از این رفتن بود ، قصه ام قصه ی دل کندن بود ، دل که دادم به یارم دیدم ، راهش افسوس جدا از من بود

 

 

 


پیش بی درد دمی صحبت از درد مکن ، شاخ سبز دلت را به خطا زرد مکن ، مرد اگر نیست در آن شهر ولی کوه که هست ، تکیه بر کوه کن و تکیه به نامرد مکن

 

 


اگر شیری درنده در برابرت باشد بهتر از آن است که سگی خائن پشت سرت باشد

 

 


این چرخ فلک عمر مرا داد به باد ، ممنون توام که کرده ای از من یاد

 

 
من آن ابرم که می خواهد ببارد ، دل تنگم هوای گریه دارد ، دل تنگم غریب این در و دشت ، نمی داند کجا سر می گذارد

 

 

 

 
قلمی خواهم ساخت از نی باغ بهشت ، جوهر از شیشه ذات ، کاغذ از صفحه دل ، نور از شمع حیات ، تا بنویسم همه جا نام زیبای تو را

 

 


غربت را نباید در الفبای شهر غربت جستجو کرد ، همین که عزیزت نگاهش را به طرف دیگری کرد ، تو غریبی

 

 


سلام عزیز مهربون اجازه هست بشم فدات ، اجازه هست تو شعر من اثر بذاره خنده هات ، شب که میاد یواش یواش با چشمک ستاره هاش ، اجازه هست از آسمون ستاره بچینم برات ؟

 

 

 


در آن غمگین غروب سرد تو از شهرم سفر کردی ، نگاهت برق طوفان بود و من افسوس می خوردم ، شیار گونه هایم را گل اشکم نوازش داد ، و من از تو جدا ماندم ولی ای کاش می مردم

 

 

 

 
هر وقت گلی را بو کردی هرگز بهش نگاه نکن ، چون اگه نگاهت را به خاطر بسپاره ، شوق دوباره دیدنت اون را پرپر میکنه

 

 



 بر سنگ مزارم بنویسید آشفته دلی خفته در این خلوت خاموش ، او زاده ی غم بود که از خاطر دوستان گشت فراموش

 

                       

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:19



هفت راز افراد خوش شانس!!!!

1 مهر 1389

 

 

هفت راز افراد خوش شانس!!!

 

                                                                                                                       

            همگی ما افرادی را دیده ایم كه همیشه خوش شانس هستند. این افراد كسانی هستند كه همواره موانع را از پیش پا برداشته و بسیار كمتر از دیگران ناامید می شوند و به نظر می رسد كه موفقیت، راحت تر به سمت آنها می آید. گویی موقعیت های خوب مرتبا به آنها روی می آورد البته آنها سخت كار می كنند، اما این توضیح كاملی در مقابل رفتار روزگار با آنها نیست، چراكه خیلی از مواقع به نظر می رسد كه لیاقت و شایستگی یك سری افراد دیگر از آنها بیشتر است. شاید برخی تصور كنند كه این افراد از بدو تولد به اصطلاح "پیشانی نوشتشان" خوب بوده، اما خوشحال باشید چراكه چنین چیزی صحت ندارد و سرنوشت كسی از بدو تولد رقم نمی خورد بلكه افراد خوش اقبال تنها 7 راز ساده دارند كه شما هم می توانید آنها را در زندگی خود به كار ببندید و شانس و اقبال را در زندگی تجربه كنید.

راز اول: افراد خوش اقبال به شانس اعتقادی ندارند! اخیرا محققی با 10 تاجر موفق به منظور تالیف كتابی درخصوص "نقش شانس در موفقیت" مصاحبه كرد. تقریبا هیچ یك از آنها به شانس اعتقادی نداشتند، بلكه تنها راجع به جریانی از اتفاقات غیرمنتظره صحبت می كردند كه به صورت روزمره در زندگی آنها رخ می دهد. به نظر می رسید كه آنها دوست نداشتند از كلمه "شانس" استفاده كنند چراكه در این صورت راهی برای كنترل آن وجود ندارد، اما آنها یاد گرفته اند كه كنترل این جریان غیرمنتظره ممكن است. مهم نیست كه این جریان را چه می نامید بلكه مهم این است كه این جریان برای شما هم رخ دهد.

راز دوم: اتفاقات بد برای آنها هم رخ می دهد. چند راه برای خوش شانس بودن وجود دارد. مفیدترین و معمول ترین راه، یافتن فرصت در درون مشكلات است. همیشه در دل مشكلات، معجزه ای وجود دارد. همه شانس های بزرگ در حل مشكلات بزرگ نهفته هستند. به نظر می رسد كه تشخیص مشكلات و نیازهای اساسی و تبدیل آنها به یك فرصت بهترین تعریف برای شانس باشد.

راز سوم - بیشتر افراد به خاطر ترس از شكست، كار را رها می كنند. اگر ندانید كه درصد موفق شدنتان چقدر است تا چه حد حاضر به شروع یك كار و ادامه آن هستید؟ خیلی از مواقع رخ می دهد كه برخی چیزهایی كه ما از آنها به عنوان شكست یاد می كنیم در واقع زود رها كردن آن كار بوده است. قبل از اینكه واقعا شكست بخوریم در اكثر مواقع ما به قدر كافی تلاش نمی كنیم و هرگز در كل زندگی مان شكست واقعی را متحمل نمی شویم، فقط كار را زود رها می كنیم و به تلاش خود ادامه نمی دهیم.آیا با ادامه تلاش و نترسیدن از شكست احتمالی، امكان موفقیت بیشتر نمی شد؟ مطمئن باشید كه با این طرز تفكر، زندگی تان شروع به تغییر می كند و درصد موفقیت تان بالامی رود و بالطبع شانس تان بیشتر می شود.

راز چهارم - شرط بندی روی بازنده ها، شما را بازنده می كند.افراد خوش شانس دوردست ها را دیده و شرط بندی می كنند؛ اما یك شرط بندی حساب شده! این افراد، محكم و سرسخت هستند اما می دانند كه چگونه باید موقعیت ها را تشخیص داده و طبقه بندی كنند.چه چیزی یك موقعیت خوب را می سازد؟ اول باید ببینید كه كارتان باعث یك مشكل شایع و گسترده می شود؟ دوم اینكه آیا افرادی كه آن مشكل را دارند حاضرند پول كافی برای حل مشكل خود بپردازند؟ سوم اینكه آیا ارتباط با افرادی كه آن مشكل خاص را دارند راحت است؟ چهارم اینكه آیا راه حل مورد نظر واقعا مفید است؟اگر نتوانستید به تمامی این سوال ها پاسخ دهید باید بدانید كه خواهید باخت و شانس به شما روی نخواهد آورد .

راز پنجم- بهترین موقعیت ها و شانس ها از طریق دیگران به شخص روی می آورند. شانس خوب تقریبا هرگز در تنهایی به سراغ ما نمی آید. مطمئنا تعداد زیادی از مردم مقدار قابل توجهی پول را در خیابان یا در باغچه حیاط شان پیدا نمی كنند یا در قرعه كشی ها برنده نمی شوند. در عوض، شانس اغلب در قالب فرصت به افراد روی می آورد. اغلب یك ایده مناسب كه منجر به یك شانس خوب می شود، به خاطر ناراضی بودن دیگران از شرایط، در ذهن شما شكل می گیرد.

راز ششم - شانس خوب به سراغ كسانی می رود كه آمادگی لازم را دارند. فرض كنید كه شما به عنوان یك بازیگر آماتور در یك تئاتر محلی مشغول به نقش آفرینی هستید. یك تولید كننده بزرگ سینما بر حسب یك اتفاق تصمیم می گیرد كه به دیدن نمایش شما بیاید و بعد چیز خاصی را در بازی شما كشف می كند كه منجر به قرار ملاقات با شما و سپس پیشنهاد یك تست سینمایی می شود. آیا شما برای یك چنین موقعیتی آماده شده، تحصیل كرده یا مهارت خاصی را آموخته بودید؟ نه؛ شما تنها مسیری را آغاز كرده بودید. اگر شما كاری را آغاز كنید احتمال اینكه آن را خوب انجام دهید وجود دارد. در واقع شما یك گام به سمت رویاهایتان برداشته اید. اما اگر این كار را آغاز نمی كردید، خوب موقعیت های بعدی هم مسلما برایتان رخ نمی داد.

راز هفتم - شما هم می توانید چیزهای خوب را جذب كنید.تمام حرف سر این مطلب است كه سعی كنید در درون حوادث بد، فرصت ها را بیابید و مهارت هایتان را بهبود دهید. همه افراد موفق، همواره روی آنچه می خواهند تمركز می كنند و با تلاش زیاد به آنچه می خواهند می رسند، بنابراین موفقیت و شانس شان تصادفی نیست. اكثر افراد موفق، صبح ها كه از خواب بیدار می شوند چند دقیقه را صرف فكر كردن به اهداف و ارزش هایشان می كنند. سعی كنید مسئولیت موارد بد و نامطلوب در زندگی خود را بر عهده بگیرید. اگر اكنون درموقعیت ناراحت كننده ای به سر می برید هرگز توان تغییر آن را نخواهید داشت مگر اینكه واقعیت را بپذیرید كه اتفاقات بد ایجاد شده را، شما خلق كرد ه اید. به خود بقبولانید كه شما هم مشكلاتی را ایجاد می كنید، در این هنگام است كه شما می توانید آن شرایط را تغییر دهید.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:14



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com