منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 1310
بازدید کل : 846846
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




یه متن چت باحال واستون دارم(کر کر خنده)

28 ارديبهشت 1389

 

متن یک چت باحال!!!


پسر : سلام.خوبی؟مزاحم نیستم؟
دختر: سلام. خواهش می کنم؟
پسر : تهران/وحید/۲۶و شما؟
دختر‌: تهران/نازنین/۲۲
پسر:  چه اسم قشنگی!اسم مادر بزرگ منم نازنینه.
دختر: مرسی!شما مجردین؟
پسر: بله. شما چی؟ازدواج کردین؟
دختر: نه. منم مجردم. راستی تحصیلاتتون چیه؟
پسر: من فوق لیسانس مدیریت از دانشگا ه ام آی تی آمریکا دارم.شما چی؟
دختر : من فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سُربن فرانسه هستم.

Wow! پسر:چه عالی!واقعا از آشناییتون خوشحالم.
دختر : مرسی. منم همین طور. راستی شما کجای تهران هستین؟
پسر: من بچه تجریشم. شما چی؟
دختر : ما هم خونمون اونجاس. شما کجای تجریش می شینین؟
پسر: خیابون دربند. شماچی؟
دختر : خیابون دربند؟ کجای خیابون دربند؟
پسر : خیابون دربند. خیابون…… کوچه……پلاک….شما چی؟
دختر: اسم فامیلی شما چیه؟
پسر: من؟ حسینی! چطور؟
دختر: چی؟وحید تویی؟ خجالت نمی کشی چت می کنی؟تو که گفتی امروز با زنت میخوای بری قسطای عقب مونده خونه رو بدی.!مکانیکی رو ول کردی نشستی چت می کنی؟
پسر: اِ عمه ملوک شمائین؟چرا از اول نگفتین؟راستش! راستش!دیشب می خواستم بهتون بگم امروز با فریده…. آخه می دونین………..
دختر : راستش چی؟ حالا آدرس خونه منو به آدمای توی چت میدی؟می دونم به فریده چی بگم!
پسر: عمه جان ! تو رو خدا نه! به فریده چیزی نگین!اگه بفهمه پوستمو میکّنه!عوضش منم به عمو فریبرز چیزی نمیگم!
دختر:‌او و و و م خب! باشه چیزی بهش نمیگم.دیگه اسم فریبرزو نیاریا!راستی من باید برم عمو فریبرزت اومد. بای
پسر: باشه عمه ملوک! بای.......


 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 17:2



خیلی راحت سلامتی خودتون رو کنترل کنید!!!

23 ارديبهشت 1389

 

 

 

لازم است هر ساله حداقل یک مرتبه برای انجام چکاپ کلی به پزشک مراجعه کنید اما اگر جزو این دسته نیستید، توصیه می‌کنیم حداقل به این 10 کار ساده عمل کرده و خود را چکاپ شخصی کنید تا از سلامت‌تان مطمئن شوید.


 به خودتان نگاهی بیندازید
هر 3 یا 4 ماه خودتان به شخصه یا همراه با یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست، پوست‌سر، نوک انگشتان، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود بیندازید. بروز هرگونه تغییر شکل با تغییر رنگ در خال‌ها یا روی پوست و ظهور لک‌های قرمز به این معنی است که لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید.

 علایم خستگی را جدی بگیرید
آیا معمولا بدون ساعت زنگ‌دار نمی‌توانید صبح‌ها بیدار شوید؟ بعد از ظهرها احساس خستگی مفرط می‌کنید؟ بعد از ظهر معمولا چرت می‌زنید؟ اگر جواب شما به هر یک از این سوالات مثبت است، احتمالا دچار کمبود خواب هستید پس توصیه می‌کنیم شب‌ها 8 ساعت کامل بخوابید و اگر با این وجود باز هم دچار کم‌خوابی بودید به پزشک مراجعه کنید.

 بعد از 50 سالگی هر سال یک بار قد خود را اندازه بگیرید
انجام این کار به ویژه به خانم‌ها برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی‌های ماهیچه‌ای اسکلتی مثل پوکی‌استخوان توصیه می‌شود. کوتاه شدن قد می‌تواند خود نشانه کمبود مواد معدنی در استخوان‌ها باشد و لازم است در رابطه با آن پس از انجام آزمایش تراکم استخوان با پزشک مشورت کرد.

 به رنگ ادرار توجه کنید
روشن بودن او را به آن معنی است که شما در سلامت کامل به سر می‌برید اما اگر رنگ ادرار تیره یا بدبو شد به این معنی است که شما به اندازه کافی آب نمی‌نوشید. اگر بعد از نوشیدن مقدار کافی آب این حالت همچنان باقی بود، لازم است با پزشک خود مشورت کنید. اگر رنگ ادرار شما زرد روشن است شاید به دلیل مصرف ویتامین موجود در مکمل‌های غذایی یا مولتی‌ویتامین‌ها باشد، پس خیلی نگران نشوید.B

 بعد از ورزش نبض خود را چک کنید
طبق تحقیقی که اخیرا در مجله پزشکی انجمن آمریکا به چاپ رسیده است احتمال بروز سکته قلبی طی 10 سال در زنانی که پس از ورزش کردن ضربان نبض آنها پایین‌تر از حد معمول است 2 برابر بیش از این احتمال در سایر زنان است. به شما توصیه می‌کنیم حتما یک تست ورزش‌بدهید. (20 دقیقه پیاده‌روی تند یا دو) و شمارش نبض خود را 15 ثانیه بعد از متوقف کردن فعالیت داشته باشید. عدد به دست آمده به علاوه 4 تعداد ضربان قلب شما را نشان می‌دهد. بعد 2 دقیقه استراحت کنید و مجددا شمارش نبض خود را داشته باشید و آن را با 4 جمع کنید. عدد به دست آمده دوم را از عدد اول کم کرده و اگر عدد جدید کمتر از 55 بود، با پزشک خود تماس بگیرید.

 اگر مبتلا به دیابت هستید، مراقب پاها‌یتان باشید
پاهای افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار خشکی، پوسته‌پوسته شدن، زخم و عفونت می‌شود.
از آنجا که احساس درد در این افراد کمتر است، لازم است بیشتر مراقب پاهای خود باشند و روزانه به آنها نگاهی انداخته و آنها را چک کنند.

 به طور مرتب فشار خون خودتان چک کنید
متخصصان پیشنهاد می‌کنند از 18 سالگی به کمک دستگاه‌های سنجش فشارخون خانگی فشارخون خود را اندازه بگیرید. این باعث می‌شود سریعا متوجه افزایش فشارخون خود بشوید و به پزشک مراجعه کنید.

 از نظر قلبی چکاپ کامل بدهید
به شرطی قلب و عروق سالمی خواهید داشت که از آن مراقبت کنید. در صورتی که گمان می‌کنید امکان احتمال سکته قلبی در شما وجود دارد مثلا مبتلا به چاقی هستید، ورزش نمی‌کنید، سیگار می‌کشید، کلسترول خون‌تان بالاست، فشارخون بالا دارید یا مبتلا به دیابت هستید، به پزشک مراجعه کرده و از او بخواهید یک چکاپ کامل قلب شامل آزمایش خود، نوار قلب، اندازه‌گیری فشارخون، تست ورزش و... برای شما تجویز کند

 شانه سرتان را هر روز صبح نگاه کنید
اگر احساس می‌کنید ریزش موی‌تان زیاد شده از پزشک بخواهید یک آزمایش خون برایتان تجویز کرده و میزان آهن خون‌تان را چک کند. جالب است بدانید کمبود آهن می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد. کم‌کاری تیرویید هم از جمله دیگر دلایل آن است.

 شیوه زندگی سالم را رعایت کنید
میوه و سبزیجات سالم و تازه بخورید. به اندازه و مرتب ورزش کنید و استراحت را از یاد نبرید. تغذیه درست، استراحت کافی و اکشیژن‌رسانی به بدن 3 کلید طول عمر است. مراقب باشید تمامی گنج‌های به دست آمده به کمک این 3 کلید را با مصرف زیاد شکلات، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل به باد ندهید.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:35



شما میدونید 7خط یعنی چی؟؟؟؟؟؟(حتماَ بخون)

22 ارديبهشت 1389

 

هفت خط یعنی چی؟؟؟



 


ما معمولاً عادت داریم در توصیف اشخاص زیرک و باهوش و اکثراً رند و مکاراز اصطلاح "آدم هفت خط" استفاده کنیم! اما چرا؟




روایتی درمورد ریشۀ تاریخی اصطلاح "هفت خط" وجود دارد. این روایت بر می گردد به آئین شرابخواری در حضور پادشاه در دوران ساسانیان. در آن زمان پیمانه های ظریف و زیبائی از شاخ گاو یا بزکوهی درست می کردند که چون پایه نداشته است کسی نمی توانسته آن را روی زمین یا میز بگذارد و از نوشیدن شرابِ ریخته شده در پیمانه اش طفره برود. از این رو دارندۀ جام مجبور بوده است محتویات آنرا لاجرعه سربکشد. اما برای اینکه کسی بیش ازاندازۀ ظرفیت خود باده گساری نکند واز سرِ مستی با حرکت و یا گفتار خود، احترام و شأن مجلس شاهانه را از بین نبرد، هر کدام از مدعوین، پیمانه (شاخ) مخصوص خود را داشته که به جهت تعین میزان توانائی او در باده گساری خطی در داخل آن شاخ کشیده شده بوده که ساقی برای دارنده پیمانه فقط تا حدِ همان خط، شراب در پیمانه اش می ریخته است .



به مرور زمان تمامی پیمانه های شراب را با هفت خط، مشخص و درجه بندی کردند. در مجالسی که پادشاه حضور داشته است، میهمانان معمولاً از سه تا شش خط شراب می نوشیده اند. اما بوده اند افرادی که " لوطی" نیز خوانده می شده اند که تا هفت خط را شراب می نوشیدند بدون آنکه حالتی مستانه درآنها ظاهر شود که در پی آن دست به حرکاتی بزنند که موجب هتکِ حرمتِ حضور پادشاه در مجلس بشود.
این قبیل افراد را "هفت خط" می نامیده اند، یعنی که آنها افرادی صاحب ظرفیت و زرنگ بوده و به کلیه رموز و فنون شرابخواری تسلط کامل داشته اند.
این اصطلاح به مرور زمان جنبه عام و مَجازی پیدا کرده و در فرهنگ عامه به افراد باهوش و زیرک و مرد رند "هفت خط" اطلاق گردیده است.

 

جهت مزید اطلاع اضافه میشود که هر یک از خطوط هفتگانه جام شراب، اسم ویژۀ خود را داشته است:
 خط مزور - کمترین میزان شراب در جام.1
 2.خط فرودینه
 3.خط اشک
 4.خط ازرق (خط شب، خط سیاه یا خط سبز) این خط کاملاً در وسط پیمانه بوده و خط اعتدال درشرابخواری محسوب می گردیده است
 5.خط بصره
 6.خط بغداد
 7.خط جور که لب پیمانه بوده و جام بیش از آن جا نداشته؛ به عبارت دیگر جام لبریز از شراب می بوده است

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 12:7



10 روش جذب جنس مخالف!!

20 ارديبهشت 1389

 

 

ده روش فوق العاده جذب جنس مخالف

 

برقراری رابطه و ازدواج از دهه 70 به بعد پیچیدگی های بیشتری پیدا کرد. انتخاب های بسیار زیادی در پیش روی هر کس قرار می گرفت و حس رقابت نیز همواره در حال افزایش بود. لیست زیر به شما در پیدا کردن همسر دلخواه و حفظ رابطه خود با او کمک می کند.

1.قبول کنید به دنبال برقراری رابطه هستید

افتخار کنید به سن بلوغ و بزرگسالی رسیده اید و همچنین به خوبی می دانید نیازمند همسری هستید که ادامه زندگی خود را با او بگذرانید.

 2.روابط گذشته را برای خودتان حل نمایید

سعی کنید صدماتی که در گذشته به شما وارد آمده را فراموش کنید و اگر تقصیر از جانب شما بوده تلاش کنید از آنها عذر خواهی کرده و طلب بخشش نمایید. اگر بخواهید همواره وقایع تلخ گذشته را در ذهن خود مرور کنید و سعی بر منطقی کردن آنها داشته باشید، مطمئن باشید که کار به جایی نخواهید برد. شما باید از یک رابطه فقط دریافت احساسی داشته باشید. نامه ای بفرستید، تلفن بزنید، و از همه اینها بهتر رو در رو با شخص مورد نظر صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که بخشش و عشق در قلب شما زندگی می کند نه در سرتان.

 3.از تمرین تصویری استفاده کنید

بر روی یک تکه کاغذ بنویسید: “من خوشحالم از اینکه مالک ……هستم.” و رابطه ای که آرزویش را می کنید برای خود توصیف نمایید. سعی کنید احساسات، و آرزوهایی را که دارید، در ذهن خود به تصویر بکشید و البته نه فقط در مورد شریک زندگی، بلکه به طور کلی در مورد رابطه تان. در آن سمت کاغذ هم بنویسید: “مطمئن هستم که به تمام خواست هایم می رسم، به این دلیل که….” و بعد هم تمام حقایق موجود پیرامون آن مطلب را برای خود به رشته تحریر درآورید. این کاغذ را به کسی نشان ندهید، اما آنرا در دسترس نگه دارید و به طور مکرر به آن نگاه بیندازید.

 4.باورکنید که جذب جنس مخالف یکی از طبیعی ترین کارها در سرتاسر دنیاست

اگر برای بدست آوردن چیزی، بیش از اندازه تلاش می کنید، بهتر است کاملاً ریلکس با قضیه برخورد کنید؛ چراکه طبیعت آنچه را که لازم است، انجام می دهد!

 5.همان طور رفتار کنید که انتظار دارید دیگری با شما رفتار کند

در خودتان همان صفاتی را که دوست دارید شریکتان داشته باشد، پرورش دهید و برای ارتقای آنها از هیچ تلاشی مضایقه نکنید: کلاس، آماده سازی، تراپی، رشد معنوی، رژیم، ورزش و غیره.

 6.اگر کاری که انجام می دهید نتیجه بخش نیست موارد دیگر را امتحان کنید

خود را از مرزهایی که در سرتاسر خود کشیده اید، رها سازید. اگر برای مدت زمان بسار زیادی است که با آدم ها متفاوت قرار ملاقات می گذارید، اما به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی کنید، به خودتان مدتی فرصت بدهید تا بتوانید راحت تر با مسائل برخورد کنید. اگر جزء افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند، بهتر است کمی به بیرون بروید، و یا به کانون های همسریابی ملحق شوید.

 7.به سکس با همسرتان به عنوان یک امر مقدس نگاه کنید

چون همین طور هم هست. سکس نشانه مقدسی از عشق حقیقی و سرسپردگی شما، هم نسبت به خودتان و هم نسبت به شریک زندگیتان می باشد. یک رابطه موفق جنسی می تواند یک ارتباط ضعیف را حتی تا 3 سال نیز برقرار نگه دارد. شما که دوست ندارید پس به پایان رسیدن دورانتان مجبور شوید جلوی آینه، سیگار دود کنید؟

 8.اصوات درونی خود را که موجب تخریب رابطه می شوند، کنترل کنید

وقت بگذارید و با صدای درونتی تان در مورد وقایع گذشته، ترس ها، ناراحتی ها، نگرانی ها، آسیب ها، و زخم ها صحبت می کند. با انجام این کار به طور حتم به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

 9.سعی کنید برای شخص منحصر بفردی که وارد زندگیتان می شود ارزش و احترام قائل باشید

آن خانم و یا آقای مورد نظر در حال حاضر مشغول زندگی شخصی خود هستند. باید برای آنها انرژی بفرستید تا آنها را پذیرای زندگی مشترک سازید.

 10.با روی باز از دیدگاههای جدید استقبال کنید

کتاب هایی از قبیل آنچه در این قسمت به آن اشاره می شود را مطالعه کنید: کتاب آمادگی برای انجام کارهای شخصی، نوشته دکتر پاتریشیا آلن؛ چگونه مجرد نمانیم، نوشته نیتا تاکر؛ سکس ، عشق ، شیفتگی: چگونه می توانم تشخیص دهم؟ نوشته ری ای شرت. حتی اگر با تمام مطالب داخل کتاب موافق نبودید سعی کنید به تدریج دید خود را نسبت به مسائل مختلف تغییر دهید.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:27



خواص ما, شعیر(جالب و خواندنی!!)

20 ارديبهشت 1389

 

 

 

این واضح است که مصرف موادغذایی سالم در سلامت جسمی هر فردی تاثیر دارد؛ از جمله بعضی غذاها بر سلامت بافت مو تاثیر دارند، مثلا غذاهای حاوی پروتئین زیاد، کربوهیدرات و چربی کم. یکی از غذاهای مهم برای داشتن موهای زیبا مواد حاوی اسیدهای چرب است که خصوصا در روغن کانولا، ماهی و سویا دیده می‌شود. وجود اسید چرب امگا3 در مواد غذایی به دلیل خاصیت ضدالتهابی می‌تواند نقش موثری در سلامت مو داشته باشد....

کمبود آهن خصوصا در خانم‌های سنین باروری به دلیل ایجاد کم‌خونی تعداد گلبول‌ قرمز خون را کم کرده و باعث ریزش مو می‌شود. این کمبود ممکن است بسیار جزیی باشد ولی خصوصا در خانم‌ها نقش مهمی در ریزش مو ایفا می‌کند.
بنابراین اضافه کردن
موادغذایی غنی از آهن (مثلا کلم بروکلی یا مخمر آبجو) می‌تواند بعضی از انواع ریزش مو را به وضعیت طبیعی برگرداند. ویتامین‌های گروه B نقش ویژه‌ای در بهبود ریزش مو دارند. یکی از ترکیبات حاوی ویتامین B ماءالشعیر است.

ماءالشعیر به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B و اسید آمینه برای پوست و مو بسیار مفید است و خواص درمانی بسیاری برای خانم‌های باردار و شیرده دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی موثر است. ویتامین‌های گروه B محلول در آب هستند و به راحتی وارد فاز آبی‌ ماءالشعیر در حین جوشش می‌شوند که در سنتز میانجی‌های عصبی نقش مهمی دارند و باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می‌شوند.

ماءالشعیر یکی از نوشیدنی‌های معمول است که از جوانه «جو» حاصل می‌شود و در رفع تشنگی موثر است. هر 100 سی‌سی ماءالشعیر لایت‌ حدود 17 کالری و هر 100 سی‌سی ماءالشعیر معمولی حدود 25 کالری انرژی دارد. ماءالشعیر در رفع خستگی اعصاب نیز موثر است و به دفع سنگ‌‌های کلیوی کمک می‌کند. ماءالشعیر در تامین آب و الکترولیت‌های بدن موثر است. ماءالشعیر از استحصال دانه‌های جو به دست می‌آید و علاوه بر جو، آب رازک و سایر افزودنی‌های مجاز خوراکی در آن به کار می‌رود. مزه تلخ ماءالشعیر، مربوط به رازک است. رازک خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و به پایداری ماءالشعیر نیز کمک می‌کند.

عصاره مالت جو حاوی فیبرهای غذایی محلول است که در رفع التهاب روده، یبوست و فتق‌ معده بسیار موثر است. فیبرها آثار زیادی در بدن دارند؛ از جمله باعث تنظیم عملکرد روده، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی انواع سرطان‌ می‌گردند. ماءالشعیر غنی از انواع فیتوکمیکال‌ها مانند فلاونوییدها، کاروتنوییدها و آنتوسیانین‌ها است که در بهبود عملکرد خون‌رسانی قلب و کاهش ابتلا به پرفشاری خون و سلامت کلیه‌ها، محافظت از بدن در برابر بروز سرطان‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی بسیار موثر هستند. زیاده‌روی در مصرف هر نوع ماده غذایی (حتی اگر مفید باشد) برای سلامت بدن مضر است. بنابراین به مقدار مناسب و متعادل ماءالشعیر بنوشید، نه زیاد.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:24



اصطلاحات کوچه بازاری(خیلی جالب)!!!

19 ارديبهشت 1389

 

اصطلاحات کوچه بازاری (خیلی جالبه)


 

باد بزن جیگر: غیبت، پشت سر دیگران حرف زدن که باعث خنک شدن دل برخی، از جمله غیبت کننده می شود.


بادمجون واکس کن: علاف، بیکاره، کسی که کارهای بیهوده انجام می دهد


خودرو: سگی که راه می رود و می کند


پاناسونیک: دختر ناز و خوش اندام


تخم ادیسون: لامپ برق


حسین صافکار: صدام حسین که شهرها را با خاک یکسان می کرد


خر به خراسان بردن: زیره به کرمان بردن


خفن: عالی، ترسناک، بی نقص، خوب و تحسین برانگیز، جالب و دیدنی


خفن بازار: محلی که تیپ خیلی خفن دارد، محلی که اجناس خفنی در آنجا زیاد یافت می شود



خلافی داشتن: شکم بزرگ داشتن (خلافی مخصوص ساختمانهایی است که برخلاف قوانین شهرداری ساخته شده و مقداری از خیابان یا پیاده رو را تصاحب کرده باشد)


خیار شور: آدم بی مزه


دستمالیسم: فرهنگ چاپلوسی


رفتم تو سایتش: تو نخ کسی رفتن


سازمان سنجش: کسی که زیاد سوال می کند


سازمان گوشت: آدم چاق و چله


سفرة الفقرا: روزنامه


سکه رایج بلاد اسلامی: صلوات، چیزی که همه توان آن را دارند


سوار درخت انگور: مست، کسی که شراب زیادی خورده و تلو تلو می خورد


******** قلعه: آخر دهاتی بودن


سوراخ جورابتیم: نهایت مخلصی و فروتنی در برابر دوست


سه دروغ بزرگ: دانشگاه آزاد اسلامی


سیامک سنجرانی: سیم و سنجاق، اسباب تریاک کشی در زندان


فضانورد: معتاد به قرص، معتاد به حشیش که خیالات خام دارد


فلفل سبز: سرباز نیروی انتظامی (به خاطر رنگ لباس


کاکتوس: مامور نیروی انتظامی


کمپوت هلو: ماشین پر از دختر

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 10:53



دختر خانوما برای جلوگیری از ترشی انداختنشون بخونن

15 ارديبهشت 1389

 

دختران بخوانید تا ترشیدگی نجات پیدا کنید

 

خواستگار رو بچسبید که شاید تنها شتر بخت شما باشه.
ناز و لفت و لیس رو بذارید کنار.
در معرض دید باشید، گذشت اون زمان که میگفتن: من اون دختر نارنج و ترنجم که از آفتاب و از سایه می رنجم.
سن ازدواج رو بیارین پایین، همون ۱۷ یا ۱۸ خوبه. بالاتر که برین همچین بگی نگی از دهن می افتین.
تموم دوست پسراتونو تهدید به ازدواج کنید، اگه موندن چه بهتر، نموندن دورشون رو درز بکشید.

دعای باز شدن بخت رو دور گردنتون آویزون کنید، یه وقت کتابشو دور گردنتون آویزون نکنید که گردن لطیفتون کج می شه.
پسر های فامیل بهترین و در دسترس ترین طعمه ها هستند، رو هوا بقاپیدشون.
رو شکل و شمایل ظاهری پسرها زیاد حساسیت به خرج ندید، پسرهای خوشگل، هستن دچار مشکل…!!
توی اجتماع بر بخورید، با مردم قاطی شید، با ننه صغرا و بی بی عذرا نشست و برخاست کنید، همینا هستن که شادوماد میسازن واستون.
یه کم به خودتون برسید، منظورم آرایش و برداشتن زیر ابرو و ریمل و پودر و سایه و کرم شب و روز و ماسک خیار و فر مژه و خط لب و خط چشم و… نیست. حداقل قیافه یه آدم رو داشته باشید.
در پوشش دقت کنید، لباس چسب و کوتاه فقط آدمای بوالهوس رو دورتون جمع می کنه، یه پوشش سنگین و اندکی رنگین با حفظ معیارهای دوماد پسند بهترینه.
مهمون که میاد قایم نشید، چای ببرید، پذیرایی کنید، خلاصه یه چشمه بیاین که بعله ما هم هستیم.
سعی کنین از هر انگشتتون هفت نوع هنر بباره که مامانه بتونه جلوی در و همسایه قر و قمیش بیاد که دخترم قربونش برم اینجوریه و اونجوریه
تا مامانه و باباهه می گن دخترمون دیگه وقته عروسیشه مثل لبوی نپخته سرخ نشین و در برید، در حرکات و سکناتتون این نظر رو تایید کنید و دنبالشو بگیرید.
بالاخره اگه خدای نکرده می خواین جزو اون یک میلیون و هفت صد هزار دختر بی شوهر نباشید هر چی دارید، رو کنید، منظورم اعضا و جوارحتون نیست منظورم کمالات و هنر مندیاتتونه.
و اینو بگم که از هیچ دوره زندگیتون به اندازه وقتی که با نامزد محبوبتون زیر سایه درخت توی یه پارک خلوت دارید معاشقه می کنید لذت نخواهید برد، حالا به بعدنشو کارندارم.
اگه کسی رو دوسش دارین برین خواستگاریش ( نکته:این کار ریسکش خیلی بالاس اگه شازده بگه نه سوژه خنده ۱سال فامیلاتون ردیفه )
حداقل یه ۲۰۶ داشته باشین که طرف به خاطر ماشین هم که شده بیاد سراغتون.
اون یارو که با اسب سفید میادرو بیخیال شین.
و آخرین توصیه اینکه عوض اینکه توی جریانات عشقی خیابونی و زودگذر غرق بشید و مثل کبک سرتونو زیر برف کنید یه خورده به فکر زندگی آینده تون باشید و اینقدر از این دست به اون دست نرید چون ....

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 13:15



موبایل یک ناجی در مواقع ضروری!!!

11 ارديبهشت 1389

 

 

 

 

اقداماتی وجود دارد که می توان در مواقع فوری و ضروری انجام داد. موبایل شما می تواند یک نجات دهنده زندگی یا یک ابزار فوری برای نجات باشد... شماره تلفن وضعیت فوق العاده در تمام دنیا 112 است.
اقداماتی وجود دارد که می توان در مواقع فوری و ضروری انجام داد. موبایل شما می تواند یک نجات دهنده زندگی یا یک ابزار فوری برای نجات باشد.
اول وضعیت فوق العاده

شماره تلفن وضعیت فوق العاده در تمام دنیا 112 است. در ایران نیز اگر شما حتی در یک مکان خارج از محدوده شبکه موبایل خود قرار داشته باشید، شماره 112 را بگیرید، موبایل در هر شبکه موجود جستجو می کند تا یک تماس وضعیت فوق العاده برای شما برقرار کند. (پلیس، اورژانس، آتش نشانی یا...) و جالب اینکه این شماره حتی زمانیکه صفحه کلید قفل است نیز کار می کند. امتحان کنید.
حتی با گوشی بدون سیم کارت نیز میتوانید با شماره 112 تماس حاصل نمایید.

دوم آیا تا بحال کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته اید؟


آیا ماشین شما یک دستگاه کنترل از راه دور بدون کلید دارد؟ این وسیله می تواند روزی مفید باشد. یک دلیل خوب برای داشتن یک موبایل: اگر شما کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته باشید، به موبایل یک نفر در منزل از طریق موبایل خودتان تماس بگیرید. تلفن خود را در حدود فاصله 1 متر از ماشین قرار دهید و از فرد مقابل در منزل بخواهید که کلید کنترل درب بازکن ماشین را فشار دهد، و آنرا نزدیک موبایل خود قرار دهد. قفل ماشین شما باز خواهد شد. با این کار نیاز نیست کسی کلیدها را شخصاً بیاورد. فاصله هیچ تاثیری ندارد. شما می توانید کیلومترها فاصله داشته باشید، اگر شما بتوانید با کسی که ریموت کنترل ماشین شما را دارد ارتباط برقرار کنید، شما می توانید قفل ماشین خود را باز کنید.


یادداشت نویسنده: این مورد کار می کند.. ما آنرا امتحان کرده ایم و قفل ماشین را از طریق یک تلفن موبایل باز کرده ایم.

سوم چگونه یک موبایل دزدیده شده را غیرفعال کنیم؟

برای چک کردن شماره سریال موبایل خود، کلید های زیر را به ترتیب فشار دهید:

*#06#
یک کد دیجیتالی روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این شماره مختص دستگاه شما است. این شماره را یادداشت کنید و در جایی امن نگه دارید. هنگامیکه موبایل شما دزدیده می شود، شما می توانید به پشتیبان شبکه خود تماس بگیرید و این کد را به آنها بدهید. سپس آنها قادر خواهند بود دستگاه شما را مسدود کنند، حتی اگر دزدها SIM کارت را عوض کرده باشند. تلفن شما کاملاً غیرقابل استفاده خواهد شد. شما ممکن است نتوانید موبایل خود را بازپس گیرید، اما حداقل می دانید کسیکه آنرا دزدیده است دیگر نمی تواند از آن استفاده کند یا آنرا بفروشد. اگر هر کسی این کار را بکند، دیگر دزدین موبایل هیچ فایده ای نخواهد داشت.

چهارم قدرت باطری مخفی شده
در نظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #3370* را فشار دهید.. موبایل شما با این اندوخته راه اندازی مجدد خواهد شد و موبایل افزایش 50 % در باطری را نشان می دهد. این فضای اندوخته هنگامیکه موبایل خود را شارژ می کنید، خودبه خود شارژ خواهد شد..

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:29



نشانه های عاشق بودن و دوست داشتن

5 ارديبهشت 1389

 

 

 

نشانه های عاشق بودن و عشق واقعی

 

بعضی‌ها معتقدند انسان بدون عشق نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد و دائما احساس می‌كند یك چیز كم دارد. نقطه ‌عطف عشق در جامعه ما ازدواج است. روز به روز از تعداد ازدواج‌های اجباری كاسته شده و دختر و پسر، ‌خودشان تصمیم به ازدواج با هم می‌گیرند. در چنین شرایطی وجود عشق و محبت بین طرفین، یكی از ‌عوامل مهم و تعیین‌كننده در این تصمیم است. پس می‌توان به این نتیجه رسید كه تقریبا تمام ازدواج‌های امروزی ‌با عشق آغاز می‌شود. اما مهم، سرنوشت این عشق است كه به كجا كشیده خواهد شد و ‌چه بلایی سر آن می‌آید و در زندگی زناشویی بعد از ازدواج چه نشانه‌هایی از آن باقی می‌ماند.‌

‌برای آن كه بتوانیم به كسی محبت كنیم ابتدا باید دیدگاه طرف مقابل را درباره محبت كردن بدانیم، این كار ‌را باید قبل از ازدواج انجام دهیم تا ببینیم آیا كسی را كه می‌خواهیم به عنوان همسر انتخاب كنیم با روحیات ما ‌همخوانی دارد یا خیر؟‌

‌برای یافتن این دیدگاه باید این سوال را از خود و طرف مقابلتان بپرسید كه به نظر شما اگر كسی شما را دوست ‌داشته باشد چگونه باید آن را ابراز كند و به تعبیری دیگر مظاهر محبت و عشق چیست؟
در جواب این سوال، ‌دیدگاه همه راجع به محبت معلوم می‌شود. بعضی‌ها محبت را بیشتر در مادیات می‌بینند مثلا از گرفتن یك كادوی ‌گرانقیمت می‌فهمند كه كسی دوستشان دارد. بعضی‌ها گفتار عاشقانه را دوست دارند و می‌خواهند كسی كه ‌دوستشان دارد دائما به آنها ابراز علاقه كلامی كند و بسیاری از نمودهای دیگر محبت و عشق ورزیدن كه بر ‌اساس سلیقه و شخصیت‌های متفاوت، متغیرند.
پیدا كردن این ترجیحات در خود و طرف مقابل، به ما این امكان را ‌می‌دهد كه محبت خود را آن طور كه می‌خواهیم به همسرمان ابراز كنیم و نتیجه مطلوبی بگیریم.‌

وقتی كسی را دوست داریم، تنها با گفتن "دوستت دارم" نمی‌توانیم به او ثابت كنیم كه حقیقتا دوستش داریم. عشق و محبت، احساسی است كه در ما نسبت به ‌كسی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود.
وقتی كسی را دوست داریم به خاطر این دوست داشتن خیلی كارها ‌می‌كنیم و خیلی از رفتارها را انجام نمی‌دهیم :
 ‌به او دروغ نمی‌گوییم
دروغ گفتن و هر نوع پنهان کاری نسبت به شخصی که دوستش دارید نه تنها حس اعتماد طرفین را از بین خواهد برد بلکه تداومی را برای ابراز دوستی در پی نخواهد داشت. چرا که در یک ارتباط زناشویی توام با عشق و محبت تنها راستی و صداقت است که بنیان تمام رفتارهای منجر به پذیرش متقابل را بوجود می آورد.
غرورش را نمی‌شكنیم
گاهی وقت ها شکستن غرور شاید برای رسیدن به خیلی چیزها خوب باشه ولی نه به این شکل که صراحتا برای طرف مقابل بکار ببرید. چون این کار یکنوع خورد کردن شخصیت و ایجاد تنشی را در پی خواهد داشت که شاید در یک زمان کوتاه جبران اینکار چندان هم ساده نباشد.
‌‌به خانواده‌اش و كسانی كه دوست دارد احترام می‌گذاریم
‌همسر شما از دل یك خانواده آمده است كه اگر آن خانواده نبود، همسر شما نیز امروز در كنار شما نبود، پس به ‌خاطر وجود همسرتان كه دوستش دارید باید از خانواده‌اش سپاسگزار باشید و به خاطر وی به آنها احترام ‌بگذارید و مطمئن باشید كه همسر شما قدردان این احترام خواهد بود.

‌او را به باد نقدهای بیرحمانه نخواهیم گرفت
این به معنی تایید همه جانبه همسرتان نیست چون هر كسی ایراداتی دارد، اما اگر كسی بخواهد همیشه تنها ایرادات ‌شما را بگوید قطعا خسته خواهید شد. همیشه نقاط مثبت را در كنار نقاط منفی ببینید تا به همسرتان احساس ‌ارزشمند بودن بدهید و از بهانه گیری و ایرادهای بی‌خود بپرهیزید.
 با او لجبازی نمی‌كنیم
وقتی همسرتان را دوست داشته باشید در برابر ‌خواسته‌ها و رفتار او موضع گیری و لجبازی نمی‌كنید.

 وقتی اشتباهی در قبال همسر خود مرتكب می‌شویم براحتی و بدون قید و شرط از او عذرخواهی میكنیم
اشتباه كردن در زندگی، اجتناب ناپذیر است و یكی از راه‌های برطرف كردن اثرات این اشتباه در ذهن طرف مقابل، ‌عذرخواهی است كه این عمل در برابر كسی كه دوستش دارید باید برایتان بسیار راحت باشد چرا كه غرور در ‌برابر معشوق جایی ندارد.
 ‌او را در كارها و تصمیماتمان دخیل می‌كنیم
وقتی همسرتان را دوست داشته باشید همیشه می‌خواهید نظر او را ‌راجع به همه چیز جویا شوید و كاری كنید كه او را خوشحال می‌كند، پس همیشه با او مشورت می‌كنید و ‌تصمیمات خود را به تنهایی نمی‌گیرید.
 اگر مخالفتی با او داریم با آرامش قانعش می‌كنیم
اختلاف نظر هم در زندگی زناشویی اجتناب ‌ناپذیر است اما ‌برخورد همسران در این اختلاف نظرها می‌تواند آن را مشكل ساز و یا سازنده كند. پس اگر همسرتان را دوست ‌داشته باشید با آرامش با او سخن می‌گوئید و دلیل مخالفت‌تان را روشن و واضح برایش توضیح می‌دهید و آنگاه ‌می‌توانید قانعش كنید.
 به او در كارهایش كمك می‌كنیم
زن و مرد باید در همه چیز با هم همكاری داشته باشند. درست است كه این دو، ‌در زندگی وظایف مشخصی دارند اما امروزه این مرزها كمرنگ شده و زن و مرد در بیرون و داخل خانه در همه ‌چیز همكاری می‌كنند. پس به راحتی می‌توان این كمك كردن را در زندگی امروزه معنی كرد.‌‌
 اگر گاهی حوصله ندارد و غمگین است به او كمك می‌كنیم
اگر همسرتان غمگین یا عصبانی یا بی‌حوصله است ‌اگر دوستش داشته باشید تمام تلاشتان را می‌كنید كه این احساس منفی را از او دور كنید یا اگر لازم باشد به او ‌فرصت دهید تا بتواند به حالت عادی برگردد نه این‌كه بیشتر به او خرده بگیرید و او را ناراحت‌تر كنید. گاهی ‌آرامش داشتن در برابر كسی كه عصبانی است او را بیشتر عصبانی می‌كند. اگر همسرتان را عصبانی كردید با ‌آرامش بی موقع خود، او را عصبانی‌تر نكنید چرا كه او فكر می‌كند آنقدر برایش ارزش ندارید كه وقتی ناراحت ‌است عین خیالتان نیست.
 ‌می‌توانیم به راحتی اشتباهات او را ببخشیم و فراموش كنیم
درست است كه بعضی اشتباهات بخشودنی ‌نیست اما تعداد آنها بسیار كم است و معمولا در زندگی اشتباهات كوچكی پیش می‌آید كه می‌توان با محبت از آنها ‌گذشت و با صحبت‌های منطقی، از بروز دوباره آن جلوگیری كرد.
 ‌از اینکه در كنارش هستیم خوشحالیم و نمی‌خواهیم از كنارش فرار كنیم
بعضی از زن و شوهر‌ها دائما ‌می‌خواهند از هم فرار كنند و تنها باشند و یا وقت خود را با دیگران بگذرانند. درست است كه ممكن است گاهی انسان، به ‌تنهایی و خلوت كردن نیاز پیدا كند اما طبیعتا در اكثر اوقات از اینکه در كنار فردی كه دوستش دارید هستید لذت ‌می‌برید و می‌شود این خوشحالی و لذت را نشان دهید تا همسرتان بداند كه در كنارش خوشحالید.
 با لذت، گذشت خواهیم كرد و تمام چیزهای خوب را برای همسرمان می‌خواهیم
این گذشت به معنی نادیده ‌گرفتن خودتان نیست بلكه وقتی كسی را دوست دارید اول به او می‌اندیشید و بعد به خودتان.

 ‌در جمله‌هایمان كمتر از "من" استفاده می‌كنیم و بیشتر از او و خوبی‌هایش می‌گوییم

با کاربرد این روش در واقع كارهایی كه ‌خودمان از همسرمان انتظار داریم می‌تواند فهرست خوبی از این دسته باشد.‌

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 17:0



49 لذت مرد بودن

5 ارديبهشت 1389

 

 

 

 

 

 

49تا از لذت های مرد بودن

 

 

 

 

1-در عروسی میتونید لباسی رو که بارها به تن کردید رو دوباره بپوشید .

 

 

 

 

2-میتونید هر صد سال یه بار هم موهاتون رو شونه نکنید و بعد بگید مد روزه .

 

 

 

 

3-از ترس اینکه کسی سن شما رو بفهمه شناسنامتون رو قایم نمیکنید .

 

 

 

 

4-مطمئنا استهلاک فک شما به مراتب کمتر است .

 

 

 

 

5- مدل لباس دختر شمسی خانم چشمهاتون رو داخل دهانتون سرنگون نمیکنه .

 

 

 

 

6-در موقع استرس هیچوقت ناخنهای خود را نمیجوید .

 

 

 

 

7-هفته ای دو بار شکست عشقی نمیخورید!

 

 

 

 

 

8-لازم نیست از 18 سالگی موهای سرتون رو رنگ کنید چون موهای جوگندمی خیلی هم به شما می­آد .

 

 

 

 

 

9- فقط شما میتونید برید استادیوم .

 

 

 

 

10- خودتون پنچری ماشینتونو میگیرید.

 

 

 

 

11-لازم نیست با قرار دادن انواع جکهای هیدرولیک و غیر هیدرولیک در پاشنه کفش قدتون رو افزایش بدید .

 

 

 

 

12- میتونید تمام روز بادوستانتون برید کوه و وقتی برمیگردید خونه برای خانمتون تعریف کنید که چه روز پرکاری داشتید .

 

 

 

 

 

13- موقع خواستگاری به هیچ وجه نگران بر هم خوردن تعادل سینی چای نیستید .

 

 

 

 

 

14- از دیدن کله پاچه دچار تشنج نمیشید .

 

 

 

 

 

15- هیچ کس از اینکه دست پخت افتضاحی دارید به شما ایراد نمیگیره .

 

 

 

 

 

16- فقط شمایید که لذت تماشا کردن فوتبال یوونتوس- بارسلونا را با گزارش عادل فردوسی پور درک میکنید

 

 

 

 

 

17- فقط شمایید که میتونید لذت تکچرخ زدن با CG رو تجربه کنید .

 

 

 

 

 

18- میتونید با خط ریشتون بیش از 12000 اثر هنری خلق کنید .

 

 

 

 

 

19- به طلا و جواهرات دیگران در حالی که دارید از حسادت منفجر میشید نگاه نمیکنید

 

 

 

 

 

 

20- تو عروسی ها لازم نیست چند تن زنجیر از خودتون آویزون کنید که تازه دیگران ازتون بپرسند بدلییییییه ؟

 

 

 

 

 

 

21- سر سفره عقد لازم نیست برید گل بچینید و گلاب بیارید و نون بگیرید و اینا...

 

 

 

 

 

22- در حالی که خواهرتون باید بمونه خونه و آشپزی یاد بگیره شما میرید بیرون و گل کوچیک بازی میکنید .

 

 

 

 

 

23- لازم نیست آدرس تمام مزون ها، پاساژها ،بوتیک ها و مراکز لاغری شهرتون رو حفظ باشید .

 

 

 

 

 

24- اگه تو خیابون تویوتا کمری جلوی پاتون نگه نداشت به راحتی سوار یه پیکان میشید .

 

 

 

 

 

25- لازم نیست همیشه جای جورابهای همسرتون رو حفظ باشید .

 

 

 

 

26- فقط شما میتونید سه ساعت تمام برنامه نود رو با دوستاتون تفسیر کنید .

 

 

 

 

27- لازم نیست روزی چهار بار مثل آمپول ب کمپلکس سریالهای بی سر و ته وطنی رو تماشا کنید .

 

 

 

 

 

28- لازم نیست سالی یه بار زاویه دماغتون رو نسبت به افق تغییر بدید.

 

 

 

 

 

29- میتونید حتی تا محل کارتون رو هم با دوچرخه طی کنید و کسی اونجوری به شما نگاه نکنه .

 

 

 

 

 

 

30- میتونید راحت رو صندلی های جلوی اتوبوس بشینید و در عقب دود نخورید(البته این اتوبوس های BRTاین قضیه رو خرابش کرد) .

 

 

 

 

 

31- میتونید با شلوارک و رکابی راحت تا سر کوچه برید .

 

 

 

 

 

 

32- خیالتون راحته که هرگز یک خواهر شوهر (و ایضا جاری) که مدام رو اعصابتون رزم آیش برقرار کنه ندارید .

 

 

 

 

 

33- لباسهاتون ظرف 48 ساعت دلتون رو نمیزنه .

 

 

 

 

 

34- در زیر گرمای نابود کننده تابستون خیلی راحت با یه آستین کوتاه میایید بیرون .

 

 

 

 

 

 

35- نیازی ندارید هر روز که از خواب پا میشید تا ساعت 6 بعدازظهر رو جلوی آیینه با خودتون ور برید .

 

 

 

 

 

 

36- نیازی نیست سه چهارم عمرتون رو توی کلاسهای آشپزی ،خیاطی، گلدوزی، آموزش فال شیرموز و تقویت اعتماد به نفس در 3/0 ثانیه بگذرانید .

 

 

 

 

 

 

37- نیازی نیست داخل کیفتون به تعداد رنگهای یک LCD لنز چشم داشته باشید(رنگهای LCD معمولا بالای 16 میلیون میباشد) .

 

 

 

 

 

38- اگه به انواع فنون حرکات موزون آشنا نبودید هیچ اشکالی نداره .

 

 

 

 

 

 

39- فقط شما میفهمید که یک 206 اسپرت خفن چقدر زیباست .

 

 

 

 

 

40- بدون اینکه کسی بهتون چیزی بگه میتونید ساعتها پلی استیشن بازی کنید.

 

 

 

 

 

 

41- با دیدن سوسک و موش و امثالهم اجدادتون از گور در نمیایند و جلوتون رژه نمیروند .

 

 

 

 

 

42- فرق CD رو با بشقاب میوه خوری متوجه میشید .

 

 

 

 

 

 

43- با یک سرماخوردگی سه ماه در CCU بیمارستان بستری نخواهید شد .

 

 

 

 

 

44- میتونید یه جوک بامزه تعریف کنید بدون اینکه خودتون قبل از همه دو ساعت تمام بهش بخندید .

<p dir="rtl" styl

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:56



یه تست آی کیو واستون آوردم!!!

4 ارديبهشت 1389

 

سوأل اول

 

فرض کنید در یک مسابقه دوی سرعت شرکت کرده اید. شما از نفر دوم سبقت می گیرید حالا

 

نفر چندم هستید ؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ:

اگر پاسخ دادید که نفر اول هستید، کاملاً در اشتباه هستید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جای او را می گیرید و نفر دوم خواهید بود.

سعی کن تو سوأل دوم بهتر جواب بدی

برای پاسخ به سوأل دوم، باید زمان کمتری را نسبت به سوأل اول فکر کنی.

سوأل دوم:

اگر شما توی همون مسابقه از نفر آخر سبقت بگیرید، نفر چندم خواهید شد؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

جواب:

اگر جواب شما این باشه که شما یکی مانده به آخر هستید، باز هم در اشتباهید. بگید ببینم شما چه طور می تونید از نفر آخر سبقت بگیرید؟؟ (اگر شما از نفر آخر عقب تر باشید، خوب شما نفر آخر هستید و از خودتون می خواهید سبقت بگیرید؟؟؟؟)

شما در این مورد خیلی خوب کار نمی کنید، نه؟

سوأل سوم:

ریاضیات فریبنده!!! این سوأل رو فقط ذهنی حل کنید. از قلم و کاغذ و ماشین حساب استفاده نکنید.

عدد 1000 رو فرض کنید. 40 رو به اون اضافه کنید. حاصل رو با یک 1000 دیگه جمع کنید. عدد 30 رو به جواب اضافه کنید. با یک هزار دیگه جمع کنید. حالا 20 تا دیگه به حاصل جمع، اضافه کنید. 1000 تای دیگه جمع کنید و نهایتاً 10 تا دیگه به حاصل اضافه کنید. حاصل جمع بالا چنده؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

جواب :

به عدد 5000 رسیدید؟ جواب درست 4100 است.

باور ندارید؟ با ماشین حساب حساب کنید.

مشخصتاً امروز روز شما نیست. شاید بتونید سوأل آخر رو جواب بدید. تمام سعی خودتون رو بکنید. آبروتون در خطره!!!

پدر ماری، پنج تا دخـتر داره: 1-nana 2- nene 3- nini 4- nono.

اسم پنجمی چیه؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

جواب: Nunu؟

نه! البته که نه. اسم دخـتر پنجم ماری هستش. یک بار دیگه سوأل رو بخونید

 

 

خداییش چنتاشو درست جواب دادی؟



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 23:14



راههای طلایی برای ورود به قلب خانومها!!

3 ارديبهشت 1389

 

راه های طلایی برای ورود به قلب دختران


مردانی که به دنبال یک زندگی آرام و با نشاط هستند ، می‌بایست در ابتدا ویژگی‌های فطری همسرشان را بدانند تا بتوانند بر مبنای یک استراتژی مشخص، زندگی شیرینی را برای خود و اعضای خانواده بیافرینند.

مردان می‌توانند با شناخت این ویژگی‌ها، گام‌های بسیار بزرگی را در زندگی خانوادگی خود بردارند. با بررسی گذرایی در زندگی بسیاری از مردان بزرگ، می‌توان دریافت که نقش همسر و یا مادر آنان در موفقیت‌شان بسیار پررنگ بوده است.

از نکته‌های بسیار قابل توجه که «پرفسور حسابی» این دانشمند بزرگ ایرانی، بارها بر روی آن تاکید کرده است، نقش دو زن در موفقیت شخصی، خانوادگی، اجتماعی و علمی او بوده است و این دو زن، مادر و همسر مهربان و صبورش بوده‌اند.

در این دو مقاله، سعی می‌شود کلیدهای اصلی قلب زنان برای مردانی که علاقه‌مندند زندگی شیرین و بانشاطی داشته باشند ، مطرح گردد.

البته باید توجه داشت که تنها با دانستن این کلیدها، کاری از پیش نمی‌رود بلکه باید در خصوص تک‌تک موردها، اقدام‌ مناسب و شایسته انجام داد و هر روز زندگی خویش را شیرین‌تر و جذاب‌تر نمود.

مردان علاقه‌مند به یک زندگی پویا و زیبا، مطمئن باشند با رعایت نکته‌های این دو مقاله ، بی‌شک زندگی آنان دچار تغییر و تحول‌های مثبت خواهد شد:

در این مقاله به دو كلید اساسی و در مقاله ی بعد به بررسی 3 كلید راهگشای دیگر می پردازیم :

کلید اول: توجه

خانم‌ها دوست دارند که همسرشان به آنان توجه نماید و با این اقدام به احساس خوب و آرامش‌بخشی دست می‌یابند.

آنان دوست دارند اگر در خانه، کوچک‌ترین اقدامی را انجام دادند ، از جانب همسرشان مورد توجه قرار گیرد. به عنوان نمونه:

اگر آنان در دکوراسیون وسایل خانه، تغییری ایجاد کردند و یا لباس جدید و زیبایی پوشیدند، دوست دارند به سرعت، عکس‌العمل همسرشان را ببینند. مردانی که از شدت خستگی و یا عدم اطلاع، اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند، به‌طور معمول، همسرشان بعد ازمدتی، دچار احساس بی‌توجهی و در بسیاری از مواقع، افسردگی می‌شود.

پس آقایان محترم از این پس، یادشان باشد که با یک جمله‌ی بسیار ساده و دلنشین، می‌توانند توجه خود را به همسرشان نشان دهند و او را نسبت به زندگی، دلگرم نمایند و ببینند این توجه چه اثرهای مثبتی در زندگی آنان ایجاد خواهد کرد.تمرین‌ 1:

هر روز قبل از ورود به خانه، همه‌ی مشکل‌های محیط کار را فرامش کرده و با لبخند و روحیه‌ای مثبت ، وارد خانه شوید و سعی کنید با جمله‌های انرژی‌بخش ، توجه خود را به همسرتان نشان دهید و بعد ببینید چه‌قدر زندگی ، شیرین‌تر می‌شود.

کلید دوم: احترام

خانم‌ها شیفته‌ی احترام و تکریم هستند. آنان دوست دارند در هر شرایطی، همسرشان به آنان احترام بگذارد. آقایان با احترام گذاشتن به همسرشان، اعتماد به نفس آنان را افزایش می‌دهند.

خانم‌ها علاقه‌مندند که در جمع خانواده، همسرشان آنان را با نام زیبا و محترمی، صدا زده و در محیط‌های خانوادگی از آنان تعریف کند. اگر مردی چنین اقدامی را انجام دهد، به‌سرعت شاهد قدردانی همسرش با یک جمله و یا اقدام مثبت خواهد بود.

فرزندان یک خانواده نیز وقتی احترام پدر و مادر را می‌بینند ، یاد می‌گیرند که همواره حرمت مادر را حفظ نموده و او را مورد احترام قرار دهند. البته احترام همیشه دو طرفه است ولی حساسیت این موضوع برای خانم‌ها بسیار بیش‌تر است. در ضمن ، خانم‌ها فوق‌العاده علاقه‌مند به تکریم پدر و مادرشان از جانب همسرشان هستند.

تمرین 2:

نگویید: «چرا ما همش باید احترام بگذاریم؟» این جمله از آن دسته جمله‌های تخریب کننده‌ی یک زندگی مثبت است. از همین حالا دست به کار شوید و ببینید چگونه می‌توانید به همسرتان بیش‌تر احترام بگذارید و او را مورد ستایش قرار دهید. مطمئن باشید که فایده‌هایش برای شما بسیار بیشتر است.

در مقاله ی بعد به بررسی سه كلید دیگر با عناوین : " شنونده‌ی خوب " ، " حمایت و پشتیبانی " و " دوستی و صمیمیت" خواهیم پرداخت .

 

 

www.mpicbehbahan.loxblog.com

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 23:2



اس ام اس و جملات عاشقانه ی جدید

3 ارديبهشت 1389

 

 

 

 

اس ام اس های عاشقانه جملات عاشقانه

با یاد رفیق است که دنیا زیباست / با عشق رفیق است که دنیا برجاست / فردا که ز دنیا رفتم ، این رفیق است که گوید خاک رفیقم اینجاست.

.....................................................

آمدنت را یادم نیست ، بی صدا آمدی و بی آنکه بدانم بی اجازه ماندی!


.....................................................

در گلستان هیچ گل ندهد بوی تو را / کنم هر دم آرزو که ببینم روی تو را

.....................................................

زندگی بافتن یک قالیست ، نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی ، نقشه را اوست که تعیین کرده ، تو در این بین فقط می بافی.

.....................................................

یه گلدون پر از گل مال تو ، تو هم مال من ، دیدی بازم سرت کلاه رفت ، تو یه گلدون داری اما من یه دنیا گل دارم!

.....................................................

خاطرمان باشد ، شاید سالها بعد در گذر جاده ها بی تفاوت از کنار هم بگذریم و بگوییم آن غریبه چقدر شبیه خاطراتم بود !

.....................................................

هرزگاهی دریا هوس میکنه به ساحل سری بزنه ، براش مهم نیست ساحل دستشو میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداری دریاست

.....................................................

منم شبی به خاطره ها تبدیل میشوم / خط میخورم و ز هستی تعطیل میشوم / مرا به خاطره ها نه ، به خاطر بسپار

.....................................................

در بلور چشم من یاد تو بود / در سکوتم شوق فریاد تو بود

.....................................................

آسمون هرچی که داره ، ماه و خورشید و ستاره / وقتی چشماتو ببینه پیش چشات کم میاره

 

 

www.mpicbehbahan.loxblog.com

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:55



یه همسر مورد علاقتون برسید!!!

1 ارديبهشت 1389

 

 

 

 

 

آقایون وخانومای محترم و مجرد با خوندن این مطلب میتونن به همسر مورد علاقشون برسن

 

 

چقدر دیر متوجه می شویم که زندگی یعنی همان ساعات و دقایقی که با نهایت شتابزدگی و بی حوصلگی سپری شدن آن را انتظار می کشیدیم.متاسفــانـه بـرخـی از مــردان بسیاری از ارزشـهـای والای انسانی را نادیده گرفته و وقـتـی زنـی را مـورد تـوجـه قـرار می دهند، دو فكر نكوهیده و ناپسند زیر به سرعت از ذهنشان خطور مینماید:1- او بدون لباس چگونه بنظر خواهد رسید؟

2- روابط جنسی او چگونه خواهد بود؟
هنگامی كـه زنـان مـردی را مورد توجه قرار می دهند، معمولا سه فكر از ذهنشان عبور میكند:
1- آیا شاغل است؟
2- آیا شغل خوبی دارد؟
3- آیا او میتواند شغل خوبی را تـا مـدتی كـافی حفظ كند تا هر دو بتوانیم از مـنفعت آن بهرمند شویم؟
شاید این دلیل آن باشد كه چرا مردان احـساس میكنند پذیرفته شدن آنها توسط یك زن منوط به گذراندن یك تست مشكل در مورد وضعیت جسمانی و مالیشان است.
مردها نگاهی سر سری دارند، زن ها موشكافانه میبینند
بـرخـلاف بـاور عـمومی، زنـها بـیشتر از مردان به مسائل دیداری اهمیت می دهند. آنـها تـمایل دارنـد آنچه را كه دوست دارند ببینند. این دیدن لـزوما همـراه با خـیـره شـدن و زل زدن نیست و لزومی ندارد كه آن چیز كاملا واضح و آشكار باشد. یك نـگـاه گذرا كافیست كه تمام جزئیات در ذهن آنها ثبت گردد. مردان تحسین می كنـنـد زنـان تـفتیش؛ یك زن ممكن است قبل از اینكه چشم در چشم یك مرد دوخته باشد و یـا ایـنـكه توجهش را به خود جلب نموده باشد، بخواهد تصمیم به علاقمند شدن به آن مرد بگیرد.

مـردان پـستی بلندی ها و برجستگی ها را مورد توجه قرار می دهـنـد، زنان ساخـتـار و بـنیان را. آنها به چشمها، دستها، دندانها، لبـخـند و كلاس مردان نـیـز توجه می كـنـنـد. زنهایی كه بیشتر به خصوصیات وجودی مردان اهمیت می دهنـد، به مردان صادق، اهل گردش روی، قابل اعتماد و با استیل، زیرك، خوش مشرب و باكلاس توجه میكنند. چنین مردانی به عـنـوان افرادی دوست داشـتـنی، مـهربان و علاقمـنـد بـه دیـگران درنظر گرفته می شوند. آنها محدوده وسیعی از تماسها و بـرخـوردهای شـخـصی را ایجاد و نگهداری میكنند.

زن ها از چشمهایشان بـرای برقراری ارتبـاط با مـرد مورد علاقه خود استفاده میكنند. از طرف دیگر مردها، از تماسهای چشمی و دیداری در مورد زن مورد علاقه خود اجتناب مینمایند.

با اینكه زنها می گویند كه دوست ندارند یك مرد به بدن آنها خیره شود، وقتی مـردی كه ممكن اسـت به او عـلاقمند باشند عمیقا در چشمهایشان نگاه میكند، بدون اینـكه ابراز كنند، احساس شعف و شادمانی بسیار می نمایند. مردی كه میداند برای انتقال علاقه خود به همسر آینده اش چگونه باید از چشمهایش استفاده كند موفقتر از مردی خواهد بـود كه از نگاه كردن مستقیم به چشمهای زن مورد علاقه اش خودداری می كند. تبادل تماسهای چشمی مرحله آغازین ابراز علاقه محسوب میگردد.

چگونه میتوانید او را علاقمند نگهدارید؟

راز چشم ها

موثرترین روش نگاه كردن به همسر آینده تان چیست؟ از او می خواهید برق دلربـایی را در چشمهای شما ببیند؟ مستقیما در چشمهایش نگاه كرده، گویی كه می خـواهید او را هیپنوتیزم كنید، لبخند بزنید و با خود بیندیشید: ' آنچه را كه میبینم دوسـت دارم. ' توجه داشته باشید كه نگاه شما باید عاری از شهوات نفسانی باشد چراكه زنها خیلی راحت میتوانند به این موضوع پی ببرند و پیامدش كاملا مشخص است.

بكار بردن موثر و صحیح چـشمها در مـورد یك زن دو هدف را دنبال میكند. اول اینكه شما علاقه خود نسبت به او را ابراز می دارید. دوم اینكه میتوانید آنچكه او از طریق تماسهای چشمی سعی در بیانش دارد را تشخیص داده و حدس بزنید. روی بـرگـردانـدن از یك زن بعد از اینكه با او تماس چشمی برقرار نمودید، بیانگر ضعف و سستی می باشد. وقتی برای اولین بار با زن مورد علاقه خود تماس چشمی برقرار كردید، اجازه دهیـد كـه او این تماس را قطع كند. ممكن است احساس ناراحتی كنـید، امـا امـتـحان كـنـیـد؛ این روش جواب میدهد!

اغلب زنها می توانند بگویـند كه آیا یـك مـرد چشم های خـائن، چشم های دروغگو، چشم های متقلب، چشم هـای مـتــاهل، چشمهای منحرف و چشمهای صادق دارد یا خیر.

چنانچه مردی از چشمهایش به صـورتی نادرست استفـاده كند، مـمـكن اسـت شـانس موفقیت در برگزیدن همسر مورد علاقه اش را از دست بدهد. زنها قوه درك بالایی دارند. آنها می تـوانند از نگاه یك مرد احساس كنند كه آیا او صادق و قابل اعتماد است یا خیـر.

اگر مردی از بـرقرای تـمـاس چشمـی بـا زن مـورد عـلاقـه اش خـودداری كـنـد، پـیـغـامـی میفرستد مبنی بر نداشتن تجربه كافی درمورد زنها،خجالتی بودن و عدم اعتماد بنفس و اگر خیلی شدید به وی خیره شود، باعث ناراحتی او خواهد شد. مـردانـی كـه تـجـربـه زیادی در مورد زن ها ندارند بصورت شهوانی و نادرست به آنها نگاه میكنند. مردانی كـه نگاهی مطمئن حاوی پیغام ' میتوانم ترا داشته باشم!' ، بـه همسر آینده اشان دارند، او را مجذوب خودشان میكنند.

بغیر از اینكه زن هـا دستان یـك مـرد را برای اینكه ببیند آیا حلقه ازدواج دارد یا خیر، نگاه میـكنند، یك دلیل دیگر را نیز دنبال میكنند. اگر انگشت انگشتر یك مرد از انگشت سبابه او بلندتر باشد، مفهومش این است كه سطح تستوسترون ( تستوسترون هورمونی در بدن است كه برای تحركات جنسی، تنظیم مقدار چربی، نگهداری عضلات، تعدیل قند و فشار خون و جلوگیری از افسردگی مورد نیاز است ) بـالایی دارد. اگـر انـگشـت انـگشتر كوتاه تر از انگشت سبابه باشد، مقدار تستوسترون كمتر از میزان متوسط آن است.

مـردها به سادگی و به اندازه زنها لبخند نمی زنـنـد. اگـر یـك زن خـوشـحـال بـاشـد و یـا احساسات مسرت بخشی را تجربه كند، لبخند میزنـد. در میـهمـانی های فامیلی خود اگر دقت كنید كمتر مردی را میـبینید كه لبخند بر چهره اش باشد. اغلب آنها طوری بنظر میرسند كه گویی از حضورشان در میهمانی خوشنود نیستند.

افرادیكه دارای چهره ای مـعمولی هستـند و لبخند میزنند اغلب جذاب تر از مردان خوش قیافه و زنـان زیـبـایی هستند كه لبخند نمیزنند.

لبخند یك مرد نشان دهنده دلربایی، خوش بینی، مهربـانـی و با احـسـاسی او اسـت و بیانگر آن است كه آنچه را كه می بینـد دوسـت دارد و از هـمه مـهمتر شخصی است كه می توان با او ارتباط برقرار نمود. هنگامیكه ما لبخند میزنیم عضـلات صـورتمان سیستم عصبی را برای تولید هورمون خاصی بنام 'مورفین مغزی' تحریك میـنماید. ایـن هورمون در ما احساسی دلپذیر و آرامش بخش ایجاد میكند. ترشح آن یك اثر بی حـسی نـیز به دنبال خواهد داشت.

اكنون وقت آن رسیده كه بیشتر از یك مرد معمولی باشید.

یك مرد بـعـد از مـلاقات بـا همسر آینده خـود در یـك مـیهمانی چهار چیز را بخاطر خواهد سپرد:

1- آیا با او رقصید؟

2- آیا او را بوسید؟

3- آیا به او شماره تلفن داد؟

4- آیا شبی كه او را ملاقات كرد با او صحبتهای عاشقانه رد و بدل نمود؟

یك زن نـیز بعد از این كه همسر آینده اش را ملاقات نمود همین مسائل را به یاد خواهد سپرد. اگر چه زنها موارد زیر را نیز در مورد شوهرشان به یاد خواهند داشت:

1- چگونگی برقراری ارتباط اولیه توسط او

2- لباس او

3- ادوكولون او

4- نوشیدنی و غذایی كه برای خوردن انتخاب كرد

5- آیا مرد با ادب و با تربیتی بود؟

6- آیا با مردها و زنهای دیگر برخوردی داشت؟ و اگر داشت چگونه

7- آیا او را خنداند؟

قیافه زیبا همه چیز نیست

این باور كه زنها فقط به مردهای خوش تیپ و خوش اندام توجه میكنند افسانه ای بیش نیست. مردانی كه خود را برای تحت تاثیر گذاشتن دیگران آماده میـكنند، مـهربان و اهل گردش هستند و خوش مشربی خویش را به نمایش می گذارند، كـسـانی هــستند كه برای زنان دیگر جنبه رقابتی پیدا می كنند. وقـتـی در مورد آن فـكر كـنید، بـه بـسیاری از مسائل پی خواهید برد.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 18:2



مارون دارد بی صدا جان میدهد...

1 ارديبهشت 1389

 

 

 

 

 

مارون دارد بی صدا جان می دهد...

در واپسین روزهای سال 88،در برخی وبلاگ ها و وب سایت های بهبهان،مطلبی با عنوان "نفس بهبهان به شماره می افتد" منتشر شد که پیرامون وضعیت زیست محیطی نگران کننده ی حاشیه ی رود مارون که به "پارک ساحلی مارون" شناخته می شود بود که نویسنده و آغازگر این مطلب،سر کار خانم نیره سعادتی،کارشناس ارشد مدیریت محیط زیست و مدیریت وبلاگ "نا آمده سیل تر شدستیم" بودند که ادامه ی آن با ارائه ی گزارش تصویری مرتبط با این مطلب در پایگاه خبری تحلیلی "بشیرنذیر" همراه شد که چنان که در ضمن آن گزارش هم اشاره شده بود،حتی تصاویر ارائه شده نیز قادر به نشان دادن عمق فاجعه ای که بر این قسمت از خاک خوب خدا رفته بود،نبود.

انتشار این مطالب و گزارش تصویری مرتبط،واکنش بسیار خوب برخی از دوستداران محیط زیست ایران از جمله آقای "محمد درویش"،کارشناس ارشد سازمان جنگل ها و مراتع کشور و مدیریت وبلاگ تخصصی "مهار بیابان زایی"،تنها وبلاگ ایرانی حاضر در رقابت های بین المللی برترین وبلاگ های جهان در بخش تخصصی محیط زیست را بر انگیخت و در مطلبی با عنوان "بحران برداشت شن و ماسه از تنکابن تا بهبهان!"،در حاشیه ی مطلبی در خصوص "همایش روز جهانی سد سازی" به وضعیت نگران کننده ی حاشیه ی رود مارون نیز پرداخت و عملا به این مساله رنگ و بویی ملی بخشید که پست اخیر وبلاگ "نا آمده سیل..."نیز با مطلبی تحت عنوان "بحث تخریب سواحل مارون کشوری شد" در همین خصوص وارد شده است.

ادامه ی واکنش وب نویسان بهبهانی و فعالین ملّی حفاظت از محیط زیست نسبت به تخریب بیشه زارهای مارون واکنش سرپرست محیط زیست بهبهان را برانگیخت که در مقام پاسخگوی مطالب ارائه شده ضمن ارائه ی کامنتی در ذیل مطالب منتشر شده در این خصوص،به شفاف سازی عوامل تخریب بیشه زارهای مارون و واکنش و اقدامات اداره محیط زیست بهبهان پرداخت که اصل این کامنت که با عنوان نویسنده ی " اداره محیط زیست بهبهان: فرخ شیر علی" ثبت شده است اینچنین است:

"با عرض سلام و ادب و تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت خدمت همه مردم عزیز ایران اسلامی ضمن عرض تشکر و قدردانی از حسن توجه و دلسوزی عزیزان در خصوص اهمیت مسائل زیست محیطی و تخریب بیشه زار های اطراف رودخانه مارون ( پارک ساحلی ) اینجانب فرخ شیر علی سرپرست اداره محیط زیست بههان به استحضار می رساند بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی و همگانی تلقی گردیده است که بخشی از این وظیفه بر عهده دولت و به تبع آن سازمان حفاظت محیط زسیت نهاده شده است لذا مطرح نمودن موضوع تخریب طبیعت و برداشت شن وماسه غیر مجاز در اطراف رودخانه مارون توسط عزیزان عمل کردن به اصل 50 قانون اساسی کشور بوده و جای تشکر و قدردانی ر ا دارد و اما لازم است اقدامات قانونی این اداره در سال های گذشته و حال را در مورد این برداشت ها به حضور عزیزان بیان نمایم . این اداره در سال های گذشته که شرکت بتن عرشه پیمانکار احداث پل دوم مارون اقدام به برداشت مخلوط رودخانه ای در محل مورد نظر را داشته بلافاصله از ادامه تخریب جلوگیری و پرونده ای تشکیل و به نظر مقامات قضایی وقت رسانده شد که دستورات قضایی خوبی جهت جلوگیری از برداشت شرکت مذکور صادر گردید و همچنین عوامل شهرداری طی چندین مرحله برداشت غیر مجاز باعث گردیدند که باز هم متوسل به مقامات قضایی و صدور دستورات قضایی جهت جلوگیری از ادامه تخریب نمایند که توسط پاسگاه محل دستور مذکور اجرا گردید و متاسفانه در سال 88 شرکت سنگ شکن 31 گسترش که مجاور پارک ساحلی می باشد اقدام به برداشت غیر مجاز نموده که توسط مأمورین اجرایی محیط زیست از ادامه کار آنها جلوگیری و گزارش کاملی از موضوع به اطلاع اداره کل محیط زیست خوزستان رسانده شد که بر اساس قوانین موجود منجر به تعین جریمه تخریب به میزان 16 ملیون تومان جهت کارخانه مذکور گردید. لازم به ذکر است کار نظارت و کنترل معادن شن و ماسه در حوزه شهرستان بهبهان بر عهده دفتر فنی فرمانداری می باشد که انشاالله توضیحات لازم را خواهند داد . ضمناً بستر رودخانه قانوناً در اختیار وزارت نیرو ( امور آب شهرستان ) و کنترل قطع درختان بیشه زار از وظایف اداره منابع طبیعی می باشد".

پاسخ آقای شیرعلی در مقام سرپرست اداره محیط زیست بهبهان جای تقدیر و تشکر دارد،اما مساله این است که با وجود اقدامات این اداره،شرکت سنگ شکن مذکور کماکان نسبت به خاکبرداری منطقه اقدام می کند.

ادامه ی واکنش بسیار قابل ستایش وب نویسان بهبهانی با درج مطلبی در همین خصوص در وبلاگ "بهبهان شهر ما" بود که همواره بعنوان یکی از وبلاگ های مورد استناد در خصوص مسائل و مشکلات شهری مطرح بوده و هست.

از طرفی در هفته های اخیر شاهد چاپ مطالبی در همین خصوص در تعدادی از نشریه های استانی از جمله "نور خوزستان" و "ندای بهبهان" بودیم که همین امر نشان از اهمیت موضوع فاجعه ی زیست محیطی رخ داده در منطقه ی مارون دارد . ادامه ی واکنش های رسانه ای نسبت به تخریب بیشه زارهای مارون مربوط به شماره ی اخیر نشریه ی "شرتو" _یکشنبه 29 فروردین 1389،شماره ی 177،شماره ی 14 ویژه نامه ی بهبهان_بود که به قلم توانای "مهرزاد طیبی" نگاشته شده بود که این عینا در زیر این سطور وارد شده است:

"آی خاطره!

اکنون هیچیم و از هیچ چیزی کمتر!

و این روند ادامه دارد و این خلق ویرانگر رها نمی کندمان که دست این چنین به تطاول در تن ناز طبیعت کم رمقمان گشاده ایم.

یادش به خیر!

بیشه ها چنان پر پشت بودند که مارون پنهان بود و نمی دیدیم اش،اکنون هم مارون چنان کم مایه است که نمی توان دیدش الا به سعی!چه خروشی بود با موج های مارون!موج های گل آلودش و چه زیبایی بکری داشت با بیشه های خارستان عاشق پرور!
چه ساعت هایی به بازیگوشی و دل کوکی در بیشه ها گذشت...هنوز چهار آسیاب چشمان توست در نظرم!مارون شناسه ی بهبهان است و بسترش آرامگه ما بود و میهمانان دیگرش از پرنده و ماهی و خارپشت و بلدرچین و کبک و خرگوش و روباه و شغال و که از هیچ کدام آن وحوش زیبا اکنون نمانده جز سگ های خسته و گله های آبادی بالا...مارون دارد بی صدا جان می دهد...

مارون در دست بی حمیت این روزهای بی خاطره جان می دهد و بی صدا جان می دهد و هیچ خبری نیست از رودی که با باران مست می شد و می خروشید...

برداشت بی برنامه بسترش دارد نفسش را می گیرد و هر لحظه بیشتر فرو می نشیند.از مارون و بیشه ی انبوهش چیز زیادی نمانده است و به مدد مردم طبیعت دوست و دستگاه های وظیفه شناس بهبهانی به زودی به سرنوشت باقی زیستگاه های طبیعی این دیار دچار می شود و میان خاطره های دیگر این مردم به نسیان می سپریم اش.

مارون کم جان است،اما هنوز نمرده است و می توان بازپسش گرفت از این همه آهن زبان نفهمی که به جان ما افتاده اند و دارند هی رگ هایش را می شکافند و درو می کنند.می توان دید که دارند مارون را خفه می کنند با کندن اطراف بسترش آن هم به عمق چهار پنج متر و وای از مارون کم رمق این روزها!

ادامه ی روند حاضر به نابودی اکوسیستم زیبای مارون می انجامد و چنان که شنیده ایم برداشت از بستر رودخانه با رعایت شرایط زیست محیطی!تنها تا عمق 1مترمجاز است!و اکنون با این همه چاله در راه مارون و این همه گرد و خاک موجود در هوا و این همه گل محلول در آب مارون،مرگ مارون عن قریب در راه است و هیچ کس از عاقبت نمی اندیشد.

ای کاش مسئولین این شهر کهن،دستی بر زنند و همتی و از ادامه ی تخریب این رود خروشان و بیشه ی آرام نهی کنند که بستر مارون بستر خاطره هاست و تداعی.

نگذاریم این چنین به خاک بنشیند مارون که مارون شناسه ی این خاک کویریست.

این دست و قلم،بی ادعا و به التماس از دست های شما می کند کمک طلب،یک دست بی صداست!از همه ی مسئولین محترم عاجزانه استدعای رسیدگی داریم!"

و حال ما،بهبهانیها عاجزانه از مسئولین و مردمی که ندای مطلومیت مارون را دیده اند و شنیده اند و خوانده اند درخواست یاری داریم که مارون،نه مارون من،نه مارون تو که مارون همه ی ماست و به نقل از مهرزاد عزیز،مارون شناسه ی این خاک کویریست...

http://beshirnezir.com/index.php?newsid=82

http://www.saadati51.blogfa.com/post-45.aspx

www.saadati51.blogfa.com

http://www.darvish100.blogfa.com/

www.mehrzad59.blogfa.com                                                        

http://www.behbahanshahr.blogfa.com/post-175.aspx

http://sadegh1894.persiangig.com/image/beshirnezir.com/marun/27.JPG

http://sadegh1894.persiangig.com/image/beshirnezir.com/marun/7.JPG

http://sadegh1894.persiangig.com/image/beshirnezir.com/marun/11.JPG

http://sadegh1894.persiangig.com/image/beshirnezir.com/marun/26.jpg

http://sadegh1894.persiangig.com/image/beshirnezir.com/marun/18.JPG

http://sadegh1894.persiangig.com/image/beshirnezir.com/marun/19.JPG

 

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 17:56



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com