منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 1309
بازدید کل : 846845
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




فتوای مراجع معظم تقلید و کارشناسان در تحریم رایتل به روزنامه های کثیرالانتشار کشیده شد

دو شنبه 30 بهمن 1391

 معضل رایتل به شکل فزاینده ای در رسانه های بصیر فرهنگی کشور بازتاب یافته است؛ در این راستا، روزنامه جوان آنلاین اقدام به درج مطلبی در تبیین نظر کارشناس و فتوای حرمت مراجع معظم تقلید درباره رایتل کرده است.به گزراش خبرنگار حوزه رسانه های پایگاه «سراب رایتل» متن مطلب روزنامه جوان از این قرار است: گزارش «جوان» ‌از چالش‌های صاحبنظران درباره تکنولوژی تازه وارد؛ نگرانی‌ها درباره «مکالمه تصویری» بالا گرفت: مراجع تقلید مفاسد مکالمه تصویری را بیش از فواید آن می‌دانند
با پیدا شدن سر و کله تکنولوژی مکالمه تصویری در کشورمان چالش‌های پیرامون این موضوع هم بالا گرفته است تا جایی که برخی از مراجع استفاده از مکالمه تصویری را جایز نمی‌دانند؛ با این حال، دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی موضوع ارائه سرویس مکالمه تصویری اپراتور جدید تلفن همراه با توجه به اظهارنظرات مختلف در کشور خبر داد و اعلام کرد به زودی شورا در مورد سرویس‌های تماس تصویری و اینترنت پرسرعت اپراتور جدید تصمیم نهایی را اعلام می‌کند.
اینترنت و فضای مجازی در کنار منافع، کاربردهای مفیدی و تأثیر بسزایی در افزایش دسترسی افراد به منابع و مقاصد گوناگون از جمله گسترش دانش و تکنولوژی، چالش‌های بیشماری را برای جوامع انسانی در بر داشته‌اند و تشکیل پلیس فضای مجازی نیز برای کنترل و پاسبانی از این فضای بی‌انتهاست اما به تناسب راهکارهای نظارتی، افراد سودجو و متخلف نیز راهکارهای تازه‌ای برای سوءاستفاده از این فضا را از کلاه جادویشان بیرون می‌کشند.
نگرانی افزایش جرائم یکی از چالش‌هایی است که امروز بسیاری از علما و کارشناسان در مواجهه با اپراتور تازه تلفن همراه به عنوان محصول تازه پیشرفت تکنولوژی و بخش در دسترس‌تر فضای مجازی مطرح می‌کنند. همین نگرانی‌ها سبب شده تا علمای عظام و مراجع تقلید استفاده و حتی عرضه این سیمکارت تازه را جایز ندانند.
سازگاری یا ناسازگاری با هنجارها
اگر به تاریخ ورود تکنولوژی در جوامع انسانی مراجعه کنیم در می‌یابیم که در مقاطع مختلف ورود ابزار و تجهیزات تازه با واکنش‌های متعددی مواجه بوده است و در نهایت آنچه سرنوشت ماندگاری یا حذف این دستاوردهای تازه را تعیین کرده است، سازگاری یا زاویه‌ای است که این تکنولو‍ژی جدید با فرهنگ، ‌هنجارها و پارادایم‌های جامعه‌ای که بدان وارد شده است، دارد. به طور یقین مکالمه تصویری هم از این قاعده مستثنی نیست و واکنش‌های ایجاد شده در قبال این اپراتور تازه وارد می‌تواند بیانگر زاویه‌ای باشد که این محصول تازه تکنولوژی با مؤلفه‌های اجتماعی ما دارد. هر چند نمی‌توان از تأثیر چالش‌های دیگر موالید پیشرفت تکنولوژی، همچون اینترنت و فضای مجازی در ایجاد بسترهای جرم‌خیز و فساد، در ایجاد واکنش جامعه به این دستاورد تازه بی‌اعتنا گذشت. با وجود این مهدی اخوان بهابادی در گفت‌وگو با مهر از ورود رسمی شورای عالی فضای مجازی به مباحث مربوط به اپراتور جدید خبر داد. به گفته وی، این شورا تاکنون یک جلسه هم درباره سرویس‌های قابل ارائه این اپراتور تشکیل داده و ایده‌ها و نظرات منفی و مثبتی در مورد آن مطرح شده است.
از گسترش مفاسد تا آسیب به بنیان خانواده
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این باره فرموده‌اند: از آنجا که تعیین مفاسد این کار از فواید آن بیشتر است، در جامعه ما که متأسفانه درگیر مفاسد مختلفی است منشأ مفاسد جدیدی خواهد شد. باتوجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست، شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند. آیت‌الله العظمی سبحانی نیز قرار گرفتن چنین گوشی‌های موبایلی را در دست جوانان اعم از دختر و پسر دارای مفاسد زیادی دانسته و تأکید کرده‌اند: باید از خرید و فروش آن جلوگیری شود و نباید دولت چنین امکاناتی در اختیار مردم قرار دهد زیرا فواید جزئی در مقابل این مضرات بسیار کوچک است.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی نیز ضمن تأکید بر مفاسد این کار، با اشاره به امکان از هم گسستن اساس خانواده‌ها و تهدید عفت عمومی استفاده از آن را جایز ندانستند. آیت‌الله العظمی علوی گرگانی نیز این نسل از اپراتورهای تلفن‌های همراه را در تضاد با آموزه‌های دینی دانستند با تأکید بر خدشه به عفت عمومی و نظم حاکم بر آن جامعه و آسیب اخلاقی و بنیانی به خانواده، راه‌اندازی این اپراتور را به صلاح ندانستند.
عمومی شدن یک تکنولوژی نه چندان تازه
شاید روزگاری دیدن چهره و شنیدن صدای کسی که کیلومترها با او فاصله داریم امری غیر‌ممکن می‌نمود امروز اما مدت‌هاست که ما به کمک سیستم چت و به کار‌گیری وب‌کم‌ها می‌توانیم نه فقط صدای فردی را که با او مکالمه می‌کنیم، بشنویم بلکه چهره او را هم ببینیم.
شاید این توجیه افرادی باشد که طرفدار سیمکارت‌های تازه واردند اما این فرآیند امکانات و مقدمات زیادی را می‌طلبد و نیازمند آشنایی با سیستم‌های رایانه‌ای است. در حالی که به رغم فراگیر شدن استفاده از رایانه، ‌این بخش از تکنولوژی هنوز فراگیر نشده است اما اپراتور جدید تلفن همراه چنین امکانی را در اختیار تمام کسانی که این سیمکارت را دارند، قرار می‌دهد؛ ‌کافی است که گوشی شما یک دوربین جلو داشته باشد.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با «جوان»‌همین مسئله را به عنوان نکته چالش برانگیز سیمکارت‌های جدید و نقطه تمایز آن با امکانات قبلی تکنولوژی عنوان می‌کند.
وی می‌افزاید: دسترسی آسان به امکان مکالمه تصویری، ‌گستره وسیع‌تر دسترسی به این امکان و تبلیغات گسترده در رسانه ملی نکاتی است که می‌تواند نگرانی‌ها را درباره این موضوع بیشتر کند.
این نماینده مجلس در رابطه با چگونگی جرم‌خیز بودن این تکنولوژی تازه می‌گوید:‌ هر ابزار و دستاورد تازه‌ای به موازات بهره‌هایی که دارد، ‌فرصت سوء‌استفاده و جرم‌خیزی را نیز به برخی از افراد می‌دهد. در این میان باید با در نظر گرفتن فایده‌ها و هزینه‌ها تصمیم نهایی را گرفت.
به باور وی، وقتی مراجع از این سیستم ایراد گرفته‌اند و شبهه شرعی وجود دارد دیگر نمی‌توان اظهار نظری داشت چراکه این مسئله جنبه فقهی دارد. دکتر شهرام محمدی، جرم‌شناس و مدیر گروه دانشگاه کردستان هم در گفت‌وگو با «جوان» با اشاره به قانون جرائم رایانه‌ای و جرائم مرتبط با فناوری اطلاعات می‌افزاید:‌ در این قانون یکی از مهم‌ترین مباحث، ‌مبحث مربوط به حریم خصوصی است. بنا به تأکید وی، حریم خصوصی آنقدر مهم است که نقض آن جرم محسوب می‌شود و این مسئله در قوانین تمام کشورهای جهان وجود دارد.
به باور وی مکالمه تصویری به نوعی نقض حریم خصوصی به شمار می‌آید و از این منظر می‌تواند بستری برای وقوع جرائم باشد؛ جرایمی درست همانند جرائمی که با سوءاستفاده از فضای مجازی رخ می‌دهد. این استاد دانشگاه تأکید می‌کند:‌ در اینجا نیز همانند هر ابزار تازه دیگری امکان سوءاستفاده وجود دارد و این سوءاستفاده موجب جرم انگاری می‌شود.



:: برچسب‌ها: رایتل,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 19:37



کلامی از شیخ بهائی

پنج شنبه 26 بهمن 1391

 آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا : اگر بسیار کار کند، می‌گویند احمق

است ! اگر کم کار کند، می‌گویند تنبل است! اگر بخشش کند، می‌گویند افراط می‌کند! اگر

جمعگرا باشد، می‌گویند بخیل است! اگر ساکت و خاموش باشد می‌گویند لال است!!! اگر

زبان‌آوری کند، می‌گویند ورّاج و پرگوست ..! اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گویند

ریاکاراست!!! و اگر نکند میگویند کافراست و بی‌دین .....!!! لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا

کرد پس آنچه باشید که دوست دارید. شاد باشید ؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:50



کویر های مختلف ایران چه فرقی با هم دارند؟

جمعه 20 بهمن 1391

 

کویر لوت و کلوت های شهداد


کویر لوت، گسترده ترین کویر ایران عجایب خاص خودش را دارد. اکثر تورهایی که شما را راهی کویر لوت می کنند، بهتان این فرصت را می دهند که پدیده عجیب کلوت های شهداد هوش از سرتان ببرد. برای دیدن کلوت های شهداد از شهر کرمان می گذرید. اگر تورتان جمع و جور باشد، طبیعتا باید از خیر دیدنی های کاشان بگذرید و مطمئن باشید کلوت ها به اندازه کافی سفرتان را خاطره انگیز می کنند.

تو کویر خوش نفسی
 
 از کرمان که به سمت شهداد می روید، اول از شهر سرسبز ماهان می گذرید و قبل از رسیدن به شهداد، درست در 25 کیلومتری اش سبزی روستای سیرچ حیرت زده تان می کند. بله! باور کنید این روستای سرسبز در دل وسیع ترین کویر ایران زمین جا خوش کرده. سیرچ یک منطقه ییلاقی است که این روزها حسابی سرد اما خوش رنگ است و قله های پربرفش دلتان را می برد. بعد از سیرچ دو کیلومتر قبل از ورود به روستای شهداد جاده نهبندان شما را به کلوت ها می رساند. 

تو کویر خوش نفسی

تو کویر خوش نفسی
 
با دیدن کلوت ها اولین سوالتان این است که این سازه های عظیم چطور ساخته شده اند؛ جواب این است که این ستون های عظیم بر اثر فرسایش باد و باران از دل خاک کویر بیرون آمده اند. انگار یک نفر آنها را تراشیده. حواستان باشد کلوت ها بزرگ و شکل همند. لطفا از مسیری بروید که برایتان تعیین می شود و از گروه جدا نشوید چون ممکن است بین کلوت ها گم و گور شوید و سفر به کام خودتان و همسفرانتان تلخ شود.

تو کویر خوش نفسی

تو کویر خوش نفسی
 


کویر مرنجاب

تو کویر خوش نفسی
 
کویر مرنجاب به تپه های شنی بلند و جنگل های تاقش معروف است. تپه های شنی ای که جان می دهند برای بالا رفتن چارچنگولی ازشان و کلی عکس یادگاری گرفتن اما این اولین جذابیت مرنجاب است. دریاچه نمک آران و بیدگل و جزیره سرگردان دومین شگفتی کویر مرنجاب است.

تو کویر خوش نفسی
 
 دریاچه نمک آران و بیدگل دو کیلومتر بعد از کاروانسرای مرنجاب به چشمتان می آید. زمین های اطراف دریاچه به شدت باتلاقی است و حواستان باشد از خودتان ژانگولر درنیاورید و از همان مسیری بروید که راهنما برایتان تعیین می کند. اگر از دریاچه فاصله بگیرید، بلورهای نمک آنچنان چشمتان را خیره می کند که انگار روبروی دشتی از الماس ایستاده اید. 

تو کویر خوش نفسی
 
کاروانسرا یا قلعه مرنجاب هم زیباترین بنایی است که در دل کویر مرنجاب از زمان شاه عباس بنا شده. کاروانسرای مرنجاب در روزهای دور مسیر کاروان هایی بوده که از جاده ابریشم می گذشته اند اما امروز یکی از مهمترین جاهایی است که منجم های حرفه ای و غیرحرفه ای برای رصد از همه جای ایران خودشان را به آن می رسانند.

تو کویر خوش نفسی
 


کویر مصر و روستای جندق


یکی از کویرهایی که نمی شود در ماه های گرم سال سراغشان رفت، کویر روستای مصر است. کویری که در چند سال اخیر به خاطر زیبایی های طبیعی اش و نامش که مشابه نام کشوری در قاره آفریقاست، حسابی سر زبان ها افتاده و بیشترین تورهای کویرگردی راهی کویرهای روستای مصر می شوند.

تو کویر خوش نفسی
 
یکی از اصلی ترین سرگرمی های سفر به کویر مصر شترسواری است. نمی شود به مصر بروید و شترسواری نکنید. شترهایی که کارشان را خوب بلدند و اگر موقع بلند شدن و دوباره نشستنشان ححواستان باشد و نترسید، مشکلی پیش نمی آید.

وقتی قرار است کویر مصر را بگردید، حتما راهی شهر جندق هم می شوید. جندق در 650 کیلومتری تهران است. شهری که تاریخش به دوره ساسانی برمی گردد، دیوارهایش سرخ است و گنبدهای خانه اش خشتی است. وقتی وارد جندق می شوید، از راهنمای تورتان بخواهید بادگیر، آب انبار، قلعه انوشیروان دادگر، خانه یغمای جندقی شاعر و گنبد هشت در را نشانتان دهد. در گشت جندق نان محلی خوشمزه اش را از دست ندهید.

تو کویر خوش نفسی
 
45 کیلومتری شهر جندق، روستای مصر است. همان روستایی که کویر دور و برش همه جور شگفتی که بخواهید دارد. در روستای مصر گوشی های موبایلتان آنتن ندارد اما اول روستا یک اتاق تلفنخانه کوچک است که می توانید از آنجا با خانواده تان تماس بگیرید و خبرشان کنید که احتمالا تا شب در دسترس نیستید. در شش کیلومتری شرق مصر، یک نیزار وسط بیابان شما را حیرت زده می کند. 

تو کویر خوش نفسی
 
این نیزار محل آبشخور حیوان های کویری هم هست. پس لطفا با دقت از نیزار عبور کنید. اگر می خواهید عکس یادگاری بگیرید، نی ها را نشکنید. بعد از این نیزار می توانید همه هیجانتان را با غلت زدن روی تپه های ماسه ای خالی کنید و بعد از استراحت هم از راهنمایتان بخواهید تا مقدمات شترسواری را با کمک «علی ابراهیم» و دوستانش برایتان فراهم کند.
اگر قبل از راهی شدن راهنمای سفرتان را بخوانید، دستتان می آید در طول کویرگردی تان دیگر چه مکان هایی را خواهید دید. در تورهای کویر مصر ممکن است از این روستا بگذرید. 

حواستان باشد دیدنی هایش را از دست ندهید: روستای فرخی (ساختمان قدیمی عمارت شیخ و مسجد روستا را ببینید)؛ دریاچه خور (با بلورهای زیبایی که چشمتان را خیره می کند)، روستای بیاضه (ساختمان مخروبه هفت برادران و مقبره امامزاده ابراهیم را ببینید) و روستای گرمه (نخلستان زیبایش هنوز روی پاست و گورستان تاریخی قبرستان کشته هایش دیدنی است. آسمان پرستاره گرمه هم جان می دهد برای رصد ستاره ها).



ستاره های راهنما

یکی از لذتبخش ترین و ناب ترین تجربه هایی که در سفر به کویر نصیبتان می شود دیدن آسمان پرستاره است. این آسمان مسحورکننده برای اهل نجوم مکان ازلی و ابدی است تا از جادوی ستاره ها و کهکشان ها سردربیاورند اما ستاره ها برای ما و شمایی که منجم نیستیم هم دیدنی هایی دارند. 

وقتی به کویر می روید بدون هیچ دوربین و بدون کمترین اطلاع از مباحث نجومی، سرتان را بالا بگیرید. چشم بچرخانید، ستاره ها را بهم وصل کنید و صورت فلکی «دب اکبر» را پیدا کنید. دب اکبر یکی از صورت های فلکی است که ستاره هایش زودتر از باقی ستاره ها طلوع می کند و دیرتر از همه غروب.

 اگر از ستاره لبه بیرونی دهانه دب اکبر به اندازه 5 برابر فاصله دو ستاره مستقیم جلو بروید به ستاره پرنوری می رسید که اسمش ستاره شمالی است. ستاره شمالی هر کجای دنیا باشید سمت شمال را به شما نشان می دهد. اگر کمی سر بچرخانید صورت فلکی «ذات الکرسی» را هم می بینید که شبیه حرف W است. اگر از نقطه وسط این حرف یک خط مستقیم بکشید هم به ستاره شمالی می رسید.



کویرگردی که می کنید حواستان به این نکات باشد

بد نگوییم به خار


- شما قرار است یک طبیعت گرد بشوید پس به طبیعت احترام بگذارید و زباله هایتان را هیچ جای طبیعت جا نگذارید. می توانید پوست میوه هایتان را زیر خاک دفن کنید اما به بهانه اینکه خرده های نان یا پوست میوه تان غذای حیوانات می شود، آنها را روی زمین نریزید. کیسه زباله هایتان را پر کنید و تا اولین جای مناسب خالیشان نکنید. حتی اگر لازم شد کیسه های زباله را توی ماشین ببرید تا وقتی به شهر برگشتید، بتوانید از شرشان خلاص شوید.

تو کویر خوش نفسی
 
- درست که کویر بی انتهاست، دیوار ندارد و شما با سر و صدایتان مزاحم آسایش همسایه بغلی نمی شوید! اما کویر هم ساکنان خودش را دارد. حشرات و خزندگان و حیواناتی که خیلی هایشان این روزها توی خواب زمستانی اند. اگر هیجان زده یا خوشحالید، لازم نیست احساساتتان را کنترل کنید و دندان به لب بگزید اما یادتان باشد سفر قرار است آرامتان کند. حواستان به همسفرهایتان باشد و زیادی سر و صدا راه نیندازید و دائما از فرط خوشحالی فریاد نزنید تا بتوانید آرامش روز و شب کویر را با جان و دل حس کنید.

- شب و وقت خواب، کفش هایتان را در فضای بیرونی کاروانسرا یا خانه محلی نگذارید تا صبح با یک کفش یخ زده که خانه یکی دو حشره یا خزنده کوچک هم شده، روبرو نشوید. بیرون کفش هایتان را تمیز کنید، داخلش را بتکانید و گوشه اتاقی که می خواهید استراحت کنید، روی یک روزنامه بگذارید. اگر شلخته نباشید، کفش ها هیچ آلودگی به محل خوابتان نمی آورند. هر بار هم که می خواهید کفش یا پوتینتان را بپوشید تکانش دهید تا خیالتان از حشرات و موجودات ریز و شن و ماسه ای که شاید توی کفشتان رفته باشد، راحت شود.

- وقتی قرار است وسط راه پیاده روی، چند دقیقه ای برای استراحت بنشینید، فوری روی زمین ولو نشوید. حتما یک زیرانداز زیرتان بگذارید تا هم سرمای زمین اذیتتان نکند هم حشره ای وارد لباس هایتان نشود.

تو کویر خوش نفسی
 
- اگر وقت پیاده روی احساس گرما کردید، کلافه نشوید و یکهو همه لباس هایتان را درنیاورید چون حتما سرما می خورید یا عضلات عرق کرده بدنتان می گیرد. لباس هایتان را یکی یکی دربیاورید و خودتان را آرام آرام سبک کنید. حواستان باشد موقع کم کردن لباس هایتان باد به قسمت های عرق کرده بدنتان نخورد تا سفر، با سرماخوردگی از دماغتان درنیاید.

- گیاهانی که اکوسیستم کویر را زنده نگه می دارند، همان بته های خاری هستند که شاید به نظر شما فقط به درد سوزندان می خورند! هر کدام از این بته های به ظاهر خار، یک گیاه خاص کویری و محل زندگی حشرات یا خزندگان مختلف هستند. پس بته های گیاهان را حتی اگر خشک شده اند هم نکنید. آتش روشن کردن شبانه را هم به عهده لیدرهای تور بگذارید. لیدرهای طبیعت گردی همیشه برای روشن کردن آتش، چوب مناسب همراه خودشان می آورند.


نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 13:59



چند عدد باور نکردنی!!

شنبه 14 بهمن 1391

 ـ بدن انسان از 27 میلیارد سلول درست شده است.

ـ تعداد سلولهای استوانه ای چشم ، 110 میلیون است.

ـ در هر قطره آب 000/300/3 اتم وجود دارد.

ـ از یـك جـفـت مـوش صـحـرایـی و بـچـه هـای آنـان در مـدت سـه سال 500 میلیون بچه تولید می شود.

ـ مغز زنبور عسل یك میلیارد فرمان را در یك ثانیه انجام می دهد و هزار برابر بیشتر از پیچیده ترین كامپیوترهای دنیا می باشد.

ـ در ریه انسان 250 میلیون كیسه هوایی وجود دارد.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 20:27



مراسم تشییع آیت الله مجتهدی بهبهانی برگزار شد

سه شنبه 10 بهمن 1391

 

 مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله مجتهدی بهبهانی با حضور مردم،

مسؤولان استانی و کشوری و جمع زیادی از ارادتمندان و دوستداران این عالم فقید در بهبهان برگزار شد.

این مراسم در ساعت 9:30 آغاز شد و پس از اقامه نماز از سوی آیت الله موسوی جزایری،

نماینده ولی فقیه در خوزستان ، پیکر این عالم وارسته از امامزاده فضل(ع) بر روی دستان

مردم ولایتمدار شهرستان بهبهان تشییع و در امامزاده ابراهیم(ع) در کنار مزار پدرشان به خاک سپرده شد.

آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در سخنانی به بیان فضائل،

شخصیت انقلابی، خدمات و مجاهدت های آیت الله مجتهدی بهبهانی پرداخت.

 گفتنی است، آیت الله مجتهدی بهبهانی (ره)در سال 1296هجری شمسی چشم

به جهان گشود و در تاریخ هجدهم، بهمن ماه سال 1360 به عنوان اولین امام جمعه بهبهان

منصوب و پس از آن به عنوان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

 وی در شامگاه پنج شنبه، 5 بهمن ماه در بستر بیماری و در سن 95 سالگی دعوت حق

را لبیک گفت و به دیار ابدی شتافت.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 9:10



تست هوش ریاضی

سه شنبه 3 بهمن 1391

 پرسش 1

چگونه می‌توانید 5 مستطیل رنگی كنار هر یك از مربع‌ها را به گونه‌ای كه همپوشانی نداشته باشند در داخل مربع‌ها قرار دهید.

معمای ریاضی,معمای ریاضی با جواب,معما

پرسش 2

در یك جدول مربعی شكل اعداد 1 تا N به ترتیب صعودی در ردیف‌های افقی در كنار هم قرار گرفته‌اند. اگر این شكل بخشی از جدول باشد، ابعاد جدول را چگونه محاسبه می‌كنید.

معمای ریاضی,معمای ریاضی با جواب,معما

پرسش 3

در چه ساعتی در فاصله زمانی بین 12 ظهر تا 1 بعد از ظهر، دو عقربه‌ای كه ساعت و دقیقه را نشان می‌دهند با زاویه‌ای 180 درجه نسبت به هم قرار می‌گیرند؟

معمای ریاضی,معمای ریاضی با جواب,معما

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 جواب ها در ادامه مطلب


 



ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:9



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com